2016 - rokiem marketingu rosyjskiej broni

Miniony rok był dla rosyjskiego przemysłu zbrojeniowego okresem marketingu budowanego m.in. na wynikach kampanii w Syrii, nie zawarto jednak poważnych kontraktów na dostawy samolotów, systemów obrony przeciwlotniczej - pisze w czwartek dziennik "Kommiersant".

Publikacja: 23.03.2017 10:15

2016 - rokiem marketingu rosyjskiej broni

Foto: Wikimedia Commons/Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0)/Sahnouni

- Eksperci przyznają, że 2016 rok był poświęcony marketingowi, zbudowanemu m.in. na rezultatach użycia lotnictwa bojowego i systemów obrony przeciwlotniczej w operacji wojskowej Rosji w Syrii. W ten sposób poczyniono poważne przygotowania na rok 2017 - relacjonuje gazeta. Ekspert wojskowy Andriej Frołow powiedział "Kommiersantowi", że w minionym roku nie zawarto żadnego poważnego kontraktu na dostawę samolotów bojowych, sprzęt morski czy systemy obrony przeciwrakietowej.

Frołow podkreślił, że zawarto kontrakty na sumę 9,5 mld dolarów, co wymagało dużych zabiegów. Źródła dziennika w przemyśle obronnym potwierdzają, że główny nacisk w 2016 roku położono na realizację wcześniejszych porozumień, zawartych z Algierią, Wietnamem, Chinami i Indiami. "Eksport rosyjskiego sprzętu bije rekordy" - podkreśla dziennik i zaznacza, że w 2017 roku Rosja liczy na zawarcie wielomiliardowych kontraktów.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Biznes
Dodatkowe 26 mld zł na obronność zatwierdzone. Zgoda KE dla Polski
Biznes
Adam Bodnar i Leszek Balcerowicz na konferencji TEP
Biznes
Komputronik pozyskał inwestora. Kurs szybuje
Biznes
Jak obniżyć ceny mieszkań? Cła na nawozy i plan podatkowy Trumpa
Biznes
Będą cła na nawozy z Rosji i Białorusi. Grupa Azoty częściowo zadowolona