Każdy z uczestników musiał spełniać jeden obowiązkowy warunek: być użyteczny społecznie. Do konkursu zgłosiło się 60 przedsiębiorców, z czego dziewięciu dostało się do finału.
Nagrodę główną – 60 tys. zł – otrzymała firma ScienceBioTech, która za pomocą technologii druku 3D produkuje modułowe płytki chirurgiczne, których zadaniem jest stabilizacja fragmentów kości po złamaniach.
– Nasze płytki mogą być stosowane w miejscach trudno dostępnych, przy skomplikowanych urazach i – co więcej – minimalizują ryzyko powikłań. Chcemy oferować nasz produkt placówkom publicznym i prywatnym – mówiła Małgorzata Cykowska-Błasiak, przedstawicielka firmy.
Druga nagroda – 20 tys. zł – także trafiła do przedstawiciela branży medycznej, aplikacji DrBarbara.pl. Jej zadaniem jest dopasowanie diety do stanu zdrowia użytkownika w oparciu o szczegółowy wywiad i bieżącą analizę wyników badań krwi.
– Chcemy pomóc ludziom w walce z otyłością i złą dietą, które są odpowiedzialne za rozwój wielu chorób cywilizacyjnych – podkreślała twórczyni aplikacji Eleonora Burzyńska.