Średnie firmy liderami globalnej ekspansji

Powszechna rozpoznawalność marki nie musi być warunkiem sukcesu polskich przedsiębiorstw na zagranicznych rynkach – twierdzą eksperci.

Aktualizacja: 04.09.2017 21:28 Publikacja: 04.09.2017 20:52

Średnie firmy liderami globalnej ekspansji

Foto: 123RF

Ryzyko polityczne i niestabilność przepisów prawnych to najważniejsze zagrożenia przy wchodzeniu polskich firm na zagraniczne rynki – wynika z badania HSBC Bank Polska.

Pozostałe elementy ryzyka to wzrost konkurencji, rozwój technologiczny mogący się przyczynić do wyparcia z rynku dotychczasowego wyrobu przez nowe produkty, a także zmienność cen. Ta ostatnia związana jest ze zmianami na rynku surowców, uderzających głównie w firmy produkcyjne, zmiennością kursów walut oraz wzrostem cen m.in. transportu i trudnościami. Do tego mogą jeszcze dojść problemy ze znalezieniem pracowników.

Pozostało 85% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca