Średnie firmy liderami globalnej ekspansji

Powszechna rozpoznawalność marki nie musi być warunkiem sukcesu polskich przedsiębiorstw na zagranicznych rynkach – twierdzą eksperci.

Aktualizacja: 04.09.2017 21:28 Publikacja: 04.09.2017 20:52

Średnie firmy liderami globalnej ekspansji

Foto: 123RF

Ryzyko polityczne i niestabilność przepisów prawnych to najważniejsze zagrożenia przy wchodzeniu polskich firm na zagraniczne rynki – wynika z badania HSBC Bank Polska.

Pozostałe elementy ryzyka to wzrost konkurencji, rozwój technologiczny mogący się przyczynić do wyparcia z rynku dotychczasowego wyrobu przez nowe produkty, a także zmienność cen. Ta ostatnia związana jest ze zmianami na rynku surowców, uderzających głównie w firmy produkcyjne, zmiennością kursów walut oraz wzrostem cen m.in. transportu i trudnościami. Do tego mogą jeszcze dojść problemy ze znalezieniem pracowników.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Donald Trump rozważa sprzedaż czerwonej Tesli – symbolu poparcia dla Elona Muska
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Oligarchowie - Unia Europejska: 0-5. Nie będzie zdejmowania sankcji
Biznes
Gigantyczne przejęcie w telekomunikacji. Hurtownik światłowodowy na zakupach
Biznes
Trump rozmawia z Xi, nowa pomoc dla Ukrainy i rekordowe inwestycje w energię
Biznes
Czy należy zakazać reklamy alkoholu? Eksperci są zgodni