Targowe hale pełne nowości

Na rozpoczynającym się w tym tygodniu Salonie Samochodowym w Poznaniu zobaczymy większość aut, które zadebiutowały miesiąc temu w Genewie.

Aktualizacja: 02.04.2018 21:56 Publikacja: 02.04.2018 21:00

BMW i8 Roadster – sportowa hybryda bawarskiej firmy

BMW i8 Roadster – sportowa hybryda bawarskiej firmy

Foto: materiały prasowe

W 2017 roku Polacy kupili 486,3 tys. nowych samochodów, a wzrost sprzedaży przekroczył 16 procent. Wyższą dynamikę osiągnęły w Europie tylko Litwa, Bułgaria czy Chorwacja, ale na tych rynkach w ciągu roku sprzedaje się tyle nowych samochodów co w Polsce w ciągu miesiąca.

Polska awansowała już z ósmego na siódme miejsce wśród największych rynków europejskich, ale producenci nie ukrywają, że widzą u nas taki potencjał jak kiedyś w Hiszpanii, tyle że tam sprzedaż wynosi już 1,2 mln aut, a rynek jest wspierany akcjami złomowania starych samochodów.

Z gniazdka i na prąd

Tytuł tegorocznego poznańskiego Salonu to „Motoryzacja jutra". Dlatego producenci oprócz napędów tradycyjnych pokażą także nowe modele aut elektrycznych i hybrydowych. – Mamy w swojej ofercie cztery modele ekologiczne, w tym hybrydowy Niro oraz Optimę kombi, w którym można baterię doładować z gniazdka – te modele doskonale wpisują się w hasło tegorocznej edycji targów – uważa Wojciech Szyszko, dyr. generalny Kia Polska. To dopiero początek e-ofensywy koreańskiej marki. Kia w 2025 roku będzie miała już 16 modeli ekologicznych.

Centralne miejsce stoiska Kia zajmie nowa Kia Ceed, która w Poznaniu będzie miała swoją polską premierę. Nowością będzie też Proceed Concept – jedyny na świecie egzemplarz samochodu studyjnego, zapowiadającego nowy rodzaj nadwozia Ceeda. Przyjechał prosto z Genewy. Łącznie na ekspozycji Kia stanie 12 modeli.

Elektryczne auto pokaże także „starszy brat" Kii – Hyundai. Będzie to przede wszystkim SUV Kona Electric, którym Koreańczycy rzucili wyzwanie amerykańskiej Tesli, która jeszcze nie ma modelu z segmentu, który w tej chwili jest najbardziej popularny na rynku. Dla tradycjonalistów będzie Santa Fe czwartej generacji, auto, które także dojedzie do Poznania prosto z Genewy. I specjalna oferta z wersją wyposażenia Go! wyprodukowana z okazji mistrzostw świata w piłce nożnej, których Hyundai tradycyjnie jest już sponsorem.

W „Motoryzację jutra" wpisuje się także BMW. – W tym roku salon w Poznaniu będzie dla BMW Group okazją do zaprezentowania rozwiązań przyszłości do modeli, które są dostępne już dziś. Skupimy się głownie na autach elektrycznych oraz technologiach łączności – mówi Katarzyna Gospodarek, szefowa PR w BMW Group Polska. Premierowe modele BMW na poznańskiej wystawie to sportowa hybryda BMW i8 Roadster, najnowsze wcielenie BMW M5, nowych przedstawicieli popularnych X – czyli BMW X2 oraz X4.

Tradycja i przeboje

Z modeli sportowych będzie się liczył również Porsche GT2RS, potwór z 700-konnym silnikiem, czyli najmocniejszym, jaki kiedykolwiek zamontowano w 911. Z kolei Mitsubishi pokaże Space Star 2018 ze stylistyką, która już na stałe ma wejść do oferty japońskiej marki i tegoroczny przebój w sprzedaży – SUV Coupe Eclipse Cross. Oprócz nich na stoisku znajdzie się Outlander 2018 z systemem SDA i ASX w wersji Blue Edition.

Volvo pokaże w Poznaniu swoje dwa przeboje: XC40, który w Genewie został uhonorowany tytułem Europejskiego Auta Roku 2018, oraz model XC60, który właśnie otrzymał tytuł Auta Roku na trwającym jeszcze salonie samochodowym w Nowym Jorku. Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland, przyznaje, że liczy na utrzymanie przynajmniej zeszłorocznego tempa wzrostu sprzedaży w Polsce. Przy dynamice 17,3 proc. Volvo znalazło chętnych na naszym rynku na 9084 auta. – Z pewnością przekroczymy w tym roku 10 tys. – uważa szef polskiego Volvo. Szwedzki koncern z chińskim kapitałem planuje jeszcze w kwietniu otwarcie pokazowego salonu sprzedaży w samym centrum Warszawy, licząc, że w ten sposób skuteczniej dotrze do klientów.

Jeep pokaże swój najnowszy model Wrangler, ten sam, który zadebiutował w Genewie. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, jak jeepy zostały przyjęte w Polsce. Liczymy na wzrost zainteresowania, tym bardziej że Wrangler to naprawdę model kultowy – mówił „Rzeczpospolitej" podczas genewskiego salonu Mike Manley, prezes Jeepa. Nie ukrywał jednocześnie, że jego marka szykuje się do produkcji kolejnego modelu, mniejszego od Renegade.

Atrakcją stoiska Audi będzie model Aicon. To szczególne auto z dwóch powodów. Model jest wizjonerski, bo producent z Ingolstadt postanowił pokazać, jak będą wyglądały jego zdaniem samochody za 10–15 lat. Powód drugi jest taki, że to auto zaprojektował Polak Bogusław Paruch, jeden z trzech polskich stylistów zatrudnionych przez Audi AG. Z kolei na stoisku Volkswagena gwiazdą będzie trzecia już generacja VW Touarega. Jego premiera miała miejsce 23 marca w Chinach.

Targi rozpoczną się 5 kwietnia, a dla publiczności będą otwarte od 6 do 8 kwietnia.

„Rzeczpospolita" w Poznaniu

Po raz pierwszy na Salonie Samochodowym pojawi się stoisko „Rzeczpospolitej". To okazja do zapowiedzi nowego serwisu motoryzacyjnego, który zadebiutuje w połowie kwietnia. Serwis moto.rp.pl będzie łączył problematykę stricte motoryzacyjną z treściami biznesowymi i poradniczymi – skierowanymi zarówno do osób zawodowo związanych z samochodami, jak i do osób fizycznych, z których coraz większa grupa prowadzi własną działalność gospodarczą, ale jednocześnie wykorzystuje auta do celów prywatnych. W nowym serwisie znajdą się informacje rynkowe, technologiczne, finansowe (analizy związane z różnymi formami zakupów samochodów, strategie ubezpieczeniowe), flotowe (zarządzanie flotą, szkolenia, koszty eksploatacji flot itp.), a także różnego rodzaju testy nowych modeli samochodów (osobowych i dostawczych) oraz motocykli.

Opinia

Jean-Phillippe Imparato

prezes Peugeota

Rynek polski jest dla nas bardzo ważny, bo sprzedaż nieustannie się powiększa. W latach 2016–2017 odnotowaliśmy 17- -procentowy wzrost popytu na nasze auta, zbudowaliśmy w tym czasie silną sieć dystrybucji. Teraz wiem, że Peugeot w Polsce nastawia się na sprzedaż flotową, bo w roku 2018 właśnie tutaj będzie najwięcej możliwości. Polacy kochają samochody i ważne są dla nich nie tylko konie mechaniczne, ale i stylistyka aut. Rozumiem to doskonale. Sam gdybym musiał się zdecydować na kompromis pomiędzy jakimś dodatkowym kosztem a stylistyką, to zawsze ona byłaby dla mnie ważniejsza. A jeśli mówię o stylistyce, myślę także o wnętrzu samochodu, szczególnie o i-kokpicie, cyfrowym panelu zegarów i dużym ekranie dotykowym, co zwiększa komfort jazdy.

W 2017 roku Polacy kupili 486,3 tys. nowych samochodów, a wzrost sprzedaży przekroczył 16 procent. Wyższą dynamikę osiągnęły w Europie tylko Litwa, Bułgaria czy Chorwacja, ale na tych rynkach w ciągu roku sprzedaje się tyle nowych samochodów co w Polsce w ciągu miesiąca.

Polska awansowała już z ósmego na siódme miejsce wśród największych rynków europejskich, ale producenci nie ukrywają, że widzą u nas taki potencjał jak kiedyś w Hiszpanii, tyle że tam sprzedaż wynosi już 1,2 mln aut, a rynek jest wspierany akcjami złomowania starych samochodów.

Pozostało jeszcze 90% artykułu
Biznes
Szef sieci Play: Mamy ambicje przegonić Orange
Biznes
Guntram B. Wolff: Ryzykujemy przepłacanie za obronność
Biznes
Atak Iranu, Ormuz i bezpieczeństwo energetyczne, brytyjska strategia przemysłowa
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Będzie likwidacja raportów? Mamy głos ministerstwa