Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 16.05.2018 19:08 Publikacja: 16.05.2018 17:40
Foto: Bloomberg
W teorii Google wkłada dużo wysiłku, by Google Play było bezpiecznym miejscem dla użytkowników. Aplikacje instalowane na urządzeniach mogą być bowiem groźne, szczególnie gdy zostały napisane w złych zamiarach. Aplikacja podsunięta przez przestępców może wyczyścić użytkownikowi konto czy wykraść jego dane lub zdjęcia. Dlatego też te dostępne w oficjalnym sklepie muszą przejść przez weryfikację.
Ostatni raport firmy Symantec dowodzi jednak, że przez sito weryfikacji co i rusz przedostają się aplikacje o złośliwych kodach. Co więcej, zdanie specjalistów z Symantec doszło do sytuacji bez precedensu, czyli powrotu do sklepu aplikacji już wcześniej banowanych, czyli zawierających rozpoznany kod. Przestępcom wystarczyło zmienić nazwy aplikacji i ich formalnych wydawców, by mogły się one przedostać przez zabezpieczenia Google. Tym razem ukrywały się one pod przykrywką dodatków takich jak klawiatura emoji czy rejestrator rozmów. Aplikacje, po zainstalowaniu, odczekiwały 4 godziny, by potem rozpocząć działanie złośliwego kodu mającego na celu przejęcie kontroli nad urządzeniem użytkownika. Zdaniem specjalistów taka zwłoka pozwoliła, z jednej strony ominąć zabezpieczenia Google, a z drugiej uśpić czujność użytkownika. Po aktywacji złośliwego kodu oprogramowanie podszywając się pod Google Play domagało się uprawnień administratora urządzenia.
Sieć telewizyjna CNBC, powołując się na ekspertów, twierdzi, że smartfon firmy Trump Organization prawdopodobnie...
Amerykańska firma zajmująca się testami DNA, 23andMe, została ukarana grzywną w wysokości 2,31 mln funtów (około...
Już wkrótce liczba samochodów elektrycznych na polskich drogach sięgnie 100 tys. Choć to zaledwie jedna dziesiąt...
Do Inowrocławia dotarły trzy z ośmiu leasingowanych od USA śmigłowców szturmowych. To przygotowanie na dostawy a...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
W Unii Europejskiej nie uda się zrealizować celów zakładających, że w 2030 r. każdy jest w zasięgu światłowodowe...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas