To o jedną czwartą więcej niż w 2009 r. W ubiegłym roku branża targowa odczuła skutki kryzysu w gospodarce, ale w mniejszym stopniu, niż się spodziewano – ocenia Polska Izba Przemysłu Targowego. Liczba wystawców spadła o około 5 proc., a wielkość wynajętej powierzchni – o 8 proc.
Zmniejszył się też udział w targach firm zagranicznych. Jednak organizatorzy zrzeszeni w PIPT przygotowali więcej imprez niż w 2008 r. Izba podaje, że na udział w targach wystawcy i zwiedzający wydali ponad 1 mld zł.
Wiele wskazuje na to, że ten rok dla rynku targowego nie będzie gorszy. Z badań zleconych przez PIPT wynika, że większość uczestników imprez handlowych nie zamierza ograniczać wydatków na ten cel, a 18 proc. planuje ich zwiększenie.
Sami organizatorzy przewidują rozwój m.in przez rozbudowę bazy. Np. Targi Kielce zamierzają przeznaczyć w 2010 r. na inwestycje ok. 167 mln zł.
Z kolei w 2011 r. resort skarbu będzie chciał sprzedać Międzynarodowe Targi Poznańskie.