Reklama

Polska stocznia wyposaża światową flotę w proekologiczne napędy

Jeden z dwóch największych statków największego przewoźnika promowego w Ameryce Północnej, dzięki przebudowie w Polsce pływa na LNG, emitując rocznie o 12,5 tysiąca ton gazów cieplarnianych mniej. To tak, jakby w tym czasie usunąć z dróg 2,5 tysiąca samochodów.

Publikacja: 29.10.2018 09:00

Napędzany LNG prom Spirit of British Columbia opuszcza Gdańsk.

Napędzany LNG prom Spirit of British Columbia opuszcza Gdańsk.

Foto: materiały prasowe

Gdańska Stocznia Remontowa SA od kilku lat wykonuje unikatowe w skali świata proekologiczne projekty polegające na przystosowaniu systemów napędowych statków do stosowania proekologicznych paliw. W roku 2014 jako pierwsza na świecie przebudowała statek - prom Stena Germanica - na zasilanie metanolem, bezbarwnym biodegradowalnym paliwem, ograniczającym emisję siarki o 99 procent w porównaniu z tradycyjnym olejem napędowym.

W 2018 roku przebudowała Spirit of British Columbia, pierwszy z dwóch promów pasażersko-samochodowych kanadyjskiego operatora BC Ferries, przystosowując napęd statku do zasilania skroplonym gazem ziemnym. Obecnie jako pierwszy prom w Kanadzie może on pływać zarówno na niskosiarkowym oleju napędowym, jak i na LNG jako głównym paliwie. Stocznia wyposażyła statek w cztery nowe silniki główne dual-fuel i zbiornik kriogeniczny.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Sankcje na Rosję opóźnione, spór CDU–SPD i propozycja reparacji Prezydenta
Biznes
Co dalej z prezesem UKE? Zanosi się na bezkrólewie
Biznes
Antydronowa gorączka, porozumienie ws. TikToka i chińskie elektryki z UE
Biznes
Polska wstrzymuje eksport z Chin, PGZ z licencją na amunicję 155 mm
Biznes
Politechnika Warszawska sprzedaje technologie
Reklama
Reklama