Gdańska Stocznia Remontowa SA od kilku lat wykonuje unikatowe w skali świata proekologiczne projekty polegające na przystosowaniu systemów napędowych statków do stosowania proekologicznych paliw. W roku 2014 jako pierwsza na świecie przebudowała statek - prom Stena Germanica - na zasilanie metanolem, bezbarwnym biodegradowalnym paliwem, ograniczającym emisję siarki o 99 procent w porównaniu z tradycyjnym olejem napędowym.
W 2018 roku przebudowała Spirit of British Columbia, pierwszy z dwóch promów pasażersko-samochodowych kanadyjskiego operatora BC Ferries, przystosowując napęd statku do zasilania skroplonym gazem ziemnym. Obecnie jako pierwszy prom w Kanadzie może on pływać zarówno na niskosiarkowym oleju napędowym, jak i na LNG jako głównym paliwie. Stocznia wyposażyła statek w cztery nowe silniki główne dual-fuel i zbiornik kriogeniczny.
BC Ferries to żeglugowy lider w Ameryce Północnej pod względem innowacyjnych technologii. Spirit of British Columbia jest pierwszym w świecie promem, którego tankowanie może się odbywać z autocysterny drogowej na całkowicie zamkniętym pokładzie samochodowym.
Projekt takiego rozwiązania dedykowanego dla tego statku wykonała spółka Remontowa Marine Design & Consulting z Gdańska, należąca do grupy Remontowa Holding. Firma bazowała tu na swoich wcześniejszych doświadczeniach związanych z zaprojektowaniem podobnego systemu tankowania LNG dla trzech promów pasażersko-samochodowych klasy Salish zbudowanych w stoczni Remontowa Shipbuilding dla tego samego armatora. Promy te wprowadzone do eksploatacji w ubiegłym roku są z kolei pierwszymi na świecie statkami pasażerskimi, które mogą być tankowane z cysterny drogowej LNG na pokładzie częściowo otwartym.
Obecnie w Gdańskiej Stoczni Remontowa SA podobną przebudowę na LNG przechodzi drugi bliźniaczy prom - Spirit of Vancouver Island. Polska stocznia zdobyła kontrakt na modernizację „w połowie cyklu życia" (mid-life upgrade) promów klasy Spirit, pokonując w otwartym przetargu wielu światowych konkurentów, w tym jedną stocznię kanadyjską.