Reklama
Rozwiń

Polska stocznia wyposaża światową flotę w proekologiczne napędy

Jeden z dwóch największych statków największego przewoźnika promowego w Ameryce Północnej, dzięki przebudowie w Polsce pływa na LNG, emitując rocznie o 12,5 tysiąca ton gazów cieplarnianych mniej. To tak, jakby w tym czasie usunąć z dróg 2,5 tysiąca samochodów.

Publikacja: 29.10.2018 09:00

Napędzany LNG prom Spirit of British Columbia opuszcza Gdańsk.

Napędzany LNG prom Spirit of British Columbia opuszcza Gdańsk.

Foto: materiały prasowe

Gdańska Stocznia Remontowa SA od kilku lat wykonuje unikatowe w skali świata proekologiczne projekty polegające na przystosowaniu systemów napędowych statków do stosowania proekologicznych paliw. W roku 2014 jako pierwsza na świecie przebudowała statek - prom Stena Germanica - na zasilanie metanolem, bezbarwnym biodegradowalnym paliwem, ograniczającym emisję siarki o 99 procent w porównaniu z tradycyjnym olejem napędowym.

W 2018 roku przebudowała Spirit of British Columbia, pierwszy z dwóch promów pasażersko-samochodowych kanadyjskiego operatora BC Ferries, przystosowując napęd statku do zasilania skroplonym gazem ziemnym. Obecnie jako pierwszy prom w Kanadzie może on pływać zarówno na niskosiarkowym oleju napędowym, jak i na LNG jako głównym paliwie. Stocznia wyposażyła statek w cztery nowe silniki główne dual-fuel i zbiornik kriogeniczny.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Miliardy na światłowody w Polsce. Hurtowy operator skusił banki
Biznes
Słowacja i Węgry blokują sankcje, suwerenność cyfrowa UE i spadek cen mieszkań
Biznes
NATO wzmacnia swoją północ. Gdzie pojawią się kolejne wojska sojuszników?
Biznes
Rekordowa liczba odwiedzających Warszawę
Biznes
Nvidia znów najwięcej wartą spółką na świecie. Mimo zamknięcia rynku chińskiego