Mimo konkurencji ze strony zachodnich rywali Ludwik utrzymał pozycję lidera na rynku płynów do naczyń. Ale ich sprzedaż kurczy się o kilka procent rocznie wraz z rosnącą popularnością zmywarek.

W walce o nowy rynek producentowi ludwika Inco-Veritas ma pomóc pierwsza w Polsce inwestycja w produkcję tabletek do zmywania. Spółka chce je wprowadzić na rynek wiosną przyszłego roku. – Mamy już technologię, receptury, a teraz prowadzimy rozmowy z dostawcami urządzeń – mówi „Rz” Mirosław Wilczyński, prezes Inco-Veritas. Za kilka tygodni w fabryce w Górze Kalwarii (gdzie jest produkowany m.in ludwik) rozpocznie się budowa wydziału produkcji tabletek do zmywarek. Koszt inwestycji szacowany na 15 mln zł w jednej trzeciej pokryje unijna dotacja.

Jeszcze więcej, bo ok. 24 mln zł, spółka wyda w tym roku na marketingowo-handlowe wsparcie swych strategicznych produktów; przede wszystkim Ludwika, który zapewnia ok. 30 proc. przychodów i jest jej najcenniejszą marką (w ubiegłorocznym rankingu „Rz” wyceniliśmy ją na 28 mln zł )

Inco-Veritas liczy, że w tym roku rynkowe udziały Ludwika wzrosną m.in. dzięki pierwszej od kilku lat dużej kampanii reklamowej w telewizji, która ma odświeżyć wizerunek marki. Kampania to finał rozpoczętego w połowie 2008 r. procesu zmiany strategii. Obejmował on nie tylko zmianę wizerunku i opakowań ludwika, ale i prawie dwukrotne poszerzenie oferty. Spółka, która w ostatnich 12 miesiącach zatrudniła 30 kolejnych przedstawicieli handlowych, wykorzystuje Ludwika jako tzw. parasolową markę dla swych innych produktów chemii gospodarczej m.in. płynów do mycia szyb czy drewna oraz mleczek do czyszczenia.

W pierwszych dwóch miesiącach 2010 r. sprzedaż chemii gospodarczej z Inco-Veritas była o ponad jedną trzecią większa niż rok wcześniej. A chemia gospodarcza daje połowę przychodów spółki, które w tym roku mają wzrosnąć o 10 proc.