– W 2007 otworzyliśmy w Polsce cztery sklepy, w tym roku na pewno otworzymy kolejne dwa, choć nie wykluczamy większej liczby – mówi Norbert Wielądek, członek zarządu AmerSport. Firma ma wyłączność na produkty Converse nie tylko w Polsce, ale i w Czechach, na Słowacji, Ukrainie i Białorusi.

Spółka poza znaną głównie z charakterystycznych tenisówek marką Converse sprzedaje także obuwie marek CAT i Merrell. Współpracuje z około 400 sklepami w Polsce i ok. 250 w innych krajach. Prowadzi też pod szyldem SOUL 13 wielomarkowych sklepów obuwniczych w Polsce oraz jeden w Pradze. Ten rok jest szczególny i także Polacy mają okazję świętować 100. rocznicę powstania Converse – z tej okazji w sklepach pojawią się zupełnie nowe modele butów. W tym także linia Product RED, ze sprzedaży której część dochodów trafi na fundusz walki z AIDS w Afryce.

Polski dystrybutor Converse stale poprawia też wyniki finansowe. Przychody AmerSport w 2006 r. wyniosły 43,1 mln zł przy 5,2 mln zł zysku netto. – Wstępne wyniki za 2007 r. pokazują wzrost przychodów ze sprzedaży i wyniku brutto o ok. 30 proc. Na 2008 r. planujemy wzrost rzędu 10 – 20 proc. – dodaje Norbert Wielądek.

AmerSport korzysta z szybko rosnącej sprzedaży odzieży i obuwia w Polsce. Jak podaje firma badawcza PMR, w ubiegłym roku wydaliśmy na ten cel 30,6 mld zł – kilkanaście procent więcej niż w 2006 r. W kolejnych latach tempo rozwoju rynku ma być nieco wolniejsze, ale i tak wyniesie kilka procent w skali roku. Jak prognozuje PMR w 2009 r. wydamy na ten cel ponad 35 mld zł.