– Umowy dotyczą produkcji ponad 1,5 mln telewizorów do końca przyszłego roku. Docelowo roczna produkcja ma sięgnąć 2 mln odbiorników – powiedział wczoraj Dariusz Smagorowicz, wiceprezes Pronox Technology. Będzie to ilość większa niż roczna sprzedaż telewizorów (ok. 1,5 mln) na polskim rynku.
Produkcja z nowo wybudowanej fabryki Pronoksu w Dąbrowie Górniczej kierowana będzie głównie na eksport, m.in. do Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Belgii, Holandii. – Chińczycy zdecydowali się na zlecenie montażu w Polsce, gdyż m.in. 14-proc. cło na eksport azjatyckich produktów do Unii zmniejszyło ich konkurencyjność na rynkach europejskich – dodał Smagorowicz.
Pronox nie tylko zajmie się montażem i dystrybucją telewizorów, ale zapewni także serwis. Nazw kontrahentów jeszcze nie ujawnia, lecz – jak poinformował – są to duże firmy notowane na giełdzie, które już oferują swoje produkty w Europie. Kierują je do klientów indywidualnych oraz m.in. na wyposażenie hoteli czy sklepów.
Atutem katowickiej firmy okazały się nie tylko możliwości produkcyjne, ale również jej obecność na chińskim rynku. Pronox zleca tam produkcję akcesoriów (słuchawki, kamery, joysticki itp.) pod własną marką Easy Touch. Trafiają one później m.in. do sieci supermarketów Wal-Mart w Chinach czy e-sklepu Amazon.
Przeistaczanie się katowickiej firmy z dystrybutora produktów IT w firmę zajmującą się także produkcją i usługami logistycznymi przybrało na sile po ubiegłorocznym debiucie giełdowym spółki. Inwestycje w centrum logistyczno-produkcyjne w Dąbrowie Górniczej oraz w promocję własnych marek przyśpieszyły dzięki 30 mln zł uzyskanym z emisji akcji. Finansowane są także z kredytu.