Oferta na pięć

Do startu przymierza się piąty komórkowy operator infrastrukturalny – spółka CenterNet, która planuje rozpoczęcie swojej działalności w pierwszym kwartale 2009 r.

Publikacja: 20.12.2008 18:31

Oferta na pięć

Foto: Rzeczpospolita

Chociaż CenterNet nie ujawnia daty planowanego startu, Anna Gołębicka, rzeczniczka prasowa spółki, potwierdza, że prace nad uruchomieniem działalności operatora są kontynuowane. Przyznaje jednak, że szczegółowe informacje dotyczące zaawansowania projektu są wciąż poufne. – Chodzi o silną konkurencję w sektorze telekomunikacyjnym – wyjaśnia Gołębicka.

Szczegółów planowanych ofert dla klientów nie ujawnia też Tomasz Jarmicki, prezes zarządu CenterNet. Zdradza jednak, że firma chce docierać do określonych grup docelowych ze specjalnie przygotowanymi ofertami. – Uważamy, że jedna oferta dla wszystkich nie spełnia oczekiwań większości – mówi Jarmicki. Jego zdaniem największym atutem CenterNetu są możliwości operatora infrastrukturalnego (czyli takiego, który dysponuje włas-ną infrastrukturą) i jednocześnie myślenie operatora MVNO (Mobile Virtual Network Operator – Wirtualny Operator Telefonii Komórkowej).

Operatorami MVNO są np. Mobil King czy myAvon, infrastrukturalnymi: Era, Plus, Play oraz Orange. Według Jarmickiego nie liczba operatorów jest wyznacznikiem możliwości działania, ale ich pomysł na współpracę z klientami. – Usługi telekomunikacyjne stały się dla klientów dobrem podstawowym. Mało kto zaakceptowałby dzisiaj brak możliwości szybkiego kontaktu z bliskimi osobami lub współpracownikami, jak również odcięcie od ważnych dla siebie informacji. Powoduje to jednak, że klienci oczekują usług coraz bardziej dopasowanych do ich sposobu korzystania z telefonii mobilnej – twierdzi prezes CenterNet.

Pod koniec ubiegłego roku CenterNet, spółka zależna NFI Midas, wygrał przetarg na rezerwację częstotliwości w zakresie 1710 – 1730 MHz oraz 1805 – 1825 MHz, organizowany przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Częstotliwości te mogą być wykorzystywane w publicznej sieci telekomunikacyjnej (np. telefonia ruchoma, telefonia stacjonarna, radiowy dostęp do sieci Internet) na obszarze całej Polski do 31 grudnia 2022 r.

Na początku sierpnia bieżącego roku spółka podpisała kluczową umowę z PTK Centertel, operatorem sieci Orange, o połączeniu sieci. Dzięki niej będzie mogła rozpocząć działalność bez budowy własnej sieci, a to kosztowny i długotrwały proces, w efekcie CenterNet nie zdołałby wypełnić zobowiązań koncesyjnych. Operator musi bowiem rozpocząć działalność do marca przyszłego roku. Ma objąć zasięgiem 15% populacji do końca 2009 r., a do końca 2012 r. – 30%.

[ramka][b]Tomasz Jarmicki[/b]

Klienci oczekują usług coraz bardziej dopasowanych do ich sposobu korzystania z telefonii mobilnej.Jedna oferta dla wszystkich nie spełnia oczekiwań większości.[/ramka]

[ramka][b]Wojciech Jabczyński[/b], rzecznik Grupy TP, do której należy m.in. sieć Orange

Penetracja rynku komórkowego w Polsce wynosi ponad 110%, co oznacza, że rynek zaczyna się nasycać i głównym sposobem na dalszy rozwój jest pozyskiwanie klientów od innych operatorów. Światowy kryzys, który w Polsce ma w różnych sektorach gospodarki mniejsze lub większe odzwierciedlenie, na pewno nie pomoże nowemu graczowi.

Myślę, że wzorem innych krajów czterech, pięciu operatorów infrastrukturalnych na rynku to optymalna liczba. Na więcej nie ma ekonomicznego uzasadnienia. Na przykład w ubiegłym roku operatorom Orange, Plus, Era i Play przybyło dwóch kolejnych konkurentów. Niestety, do dziś o ich działalności niewiele słychać. Natomiast Orange dobrze sobie radzi na rynku, więc nie obawiamy się kolejnych graczy. Nie zamierzamy ułatwiać konkurentom walki i nieustannie uatrakcyjniamy ofertę, dostosowując ją do oczekiwań klientów. Dotyczy to oczywiście wszystkich usług głosowych, dostępu do Internetu oraz kontentu.[/ramka]

Chociaż CenterNet nie ujawnia daty planowanego startu, Anna Gołębicka, rzeczniczka prasowa spółki, potwierdza, że prace nad uruchomieniem działalności operatora są kontynuowane. Przyznaje jednak, że szczegółowe informacje dotyczące zaawansowania projektu są wciąż poufne. – Chodzi o silną konkurencję w sektorze telekomunikacyjnym – wyjaśnia Gołębicka.

Szczegółów planowanych ofert dla klientów nie ujawnia też Tomasz Jarmicki, prezes zarządu CenterNet. Zdradza jednak, że firma chce docierać do określonych grup docelowych ze specjalnie przygotowanymi ofertami. – Uważamy, że jedna oferta dla wszystkich nie spełnia oczekiwań większości – mówi Jarmicki. Jego zdaniem największym atutem CenterNetu są możliwości operatora infrastrukturalnego (czyli takiego, który dysponuje włas-ną infrastrukturą) i jednocześnie myślenie operatora MVNO (Mobile Virtual Network Operator – Wirtualny Operator Telefonii Komórkowej).

Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej