Miłość Słowian nie zna spowolnienia

SSL International, producent marki Durex przenosi produkcję prezerwatyw do Wschodniej Europy

Publikacja: 06.03.2009 12:18

Miłość Słowian nie zna spowolnienia

Foto: durex.pl

Brytyjski producent znanych na całym świecie prezerwatyw marki Durex oraz Contex planuje zwiększyć swój udział w oddziale, który dystrybuuje kondomy w Rosji i dziewięciu innych wschodnioeuropejskich państwach. Do kwietnia udział ten ma dojść do poziomu 50 proc., a przed 2010 r. Garry Watts, prezes SSL International chce całkowicie przejąć wschodnioeuropejską spółkę.

Transakcja opiewa na 200 mln funtów i ma zwiększyć sprzedaż SSL w regionie o 100 mln funtów w ciągu roku, począwszy od kwietnia.

- Rosjanie nie przestaną uprawiać seksu, podobnie jak nie zrobią tego Brytyjczycy. Nie jesteśmy całkowicie odporni na kryzys, ale to jest trochę tak: jeśli masz zamiar zostać w domu, to jesteś gotów wydać trochę i wrzucić do koszyka nakładkę wibracyjną - twierdzi 52-letni Watts.

Inne firmy takie jak Kraft Foods, Alcoa i Volkswagen wstrzymały swoją ekspansję na rynki wschodnie, ponieważ gospodarki tych krajów są niebezpiecznie rozchwiane a waluty bija rekordy słabości.

Watts jednak kontynuuje politykę ekspansji swojej firmy, od kiedy objął stanowisko prezesa w 2001 r. W 2008 r. Watts kupił 15,5 proc. udziałów w Beleggingsmaatschappij Lemore BV za 24,6 mln funtów.

[srodtytul]Olbrzymie możliwości rynku[/srodtytul]

- Mimo, że region boryka się teraz z problemami to zwiększenie udziałów przez SSL w Beleggingsmaatschappij Lemore daje Brytyjczykom dostęp do ogromnej populacji. SSL rozrasta się w Chinach i Rosji, a to są rynki, które w długim terminie będą się powiększać - twierdzi Martin Todd,analityk w Scottish Widows Investment Partnership.

Około 90 proc. przypadków wykrycia wirusa HIV w 2006 r. we Wschodniej Europie miało miejsce w Rosji i na Ukrainie. Liczba zakażeń jest tam ok. ośmiokrotnie większa niż w W. Brytanii, Francji i Niemczech.

Beleggingsmaatschappij Lemore posiada ok. 60 proc. udział w rosyjskim rynku prezerwatyw i rozprowadza środki antykoncepcyjne po całej Wschodniej Europie. SSL w 2008 r. zaopatrzyło swojego rosyjskiego partnera 400 milionami kondomów, co stanowiło 20 proc. ogólnej produkcji SSL.

Brytyjski producent znanych na całym świecie prezerwatyw marki Durex oraz Contex planuje zwiększyć swój udział w oddziale, który dystrybuuje kondomy w Rosji i dziewięciu innych wschodnioeuropejskich państwach. Do kwietnia udział ten ma dojść do poziomu 50 proc., a przed 2010 r. Garry Watts, prezes SSL International chce całkowicie przejąć wschodnioeuropejską spółkę.

Transakcja opiewa na 200 mln funtów i ma zwiększyć sprzedaż SSL w regionie o 100 mln funtów w ciągu roku, począwszy od kwietnia.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca