Brytyjski producent znanych na całym świecie prezerwatyw marki Durex oraz Contex planuje zwiększyć swój udział w oddziale, który dystrybuuje kondomy w Rosji i dziewięciu innych wschodnioeuropejskich państwach. Do kwietnia udział ten ma dojść do poziomu 50 proc., a przed 2010 r. Garry Watts, prezes SSL International chce całkowicie przejąć wschodnioeuropejską spółkę.
Transakcja opiewa na 200 mln funtów i ma zwiększyć sprzedaż SSL w regionie o 100 mln funtów w ciągu roku, począwszy od kwietnia.
- Rosjanie nie przestaną uprawiać seksu, podobnie jak nie zrobią tego Brytyjczycy. Nie jesteśmy całkowicie odporni na kryzys, ale to jest trochę tak: jeśli masz zamiar zostać w domu, to jesteś gotów wydać trochę i wrzucić do koszyka nakładkę wibracyjną - twierdzi 52-letni Watts.
Inne firmy takie jak Kraft Foods, Alcoa i Volkswagen wstrzymały swoją ekspansję na rynki wschodnie, ponieważ gospodarki tych krajów są niebezpiecznie rozchwiane a waluty bija rekordy słabości.
Watts jednak kontynuuje politykę ekspansji swojej firmy, od kiedy objął stanowisko prezesa w 2001 r. W 2008 r. Watts kupił 15,5 proc. udziałów w Beleggingsmaatschappij Lemore BV za 24,6 mln funtów.