— Pomimo trudnego roku Nestlé Polska osiąga zamierzone cele i notuje wzrost w stosunku do ubiegłego roku. W pierwszym półroczu szczególnie dobry wynik osiągnęliśmy dla kategorii produktów kulinarnych, które po raz kolejny zanotowały procentowo dwucyfrowy wzrost sprzedaży - powiedział Leo Wencel, prezes Nestlé Polska.

Firma należąca do szwajcarskiego koncernu Nestlé — największej grupy spożywczej na świecie — jest właścicielem, m.in. marki Winiary. Oferuje w Polsce także słodycze i kawę.

Na poprawę wyników Nestlé w pierwszym półroczu wpływ miało także przejęcie przez Alimy Gerber. Do akwizycji doszło jesienią 2007 r. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku dystrybucja produktów dla dzieci Gerbera przełożyła się po raz pierwszy na sprzedaż Nestlé również w Polsce.

Szwajcarzy mają w Polsce także udziały w toruńskiej firmie CCP Pacyfic produkującej płatki zbożowe oraz kontrolują spółkę Nestlé Waters. Łączne przychody Nestlé w Polsce w pierwszej połowie roku wyniosły ok. 1,9 mld zł.

Wyniki podał dziś także koncern Nestlé. Jego przychody, nie licząc akwizycji i wpływu różnic kursowych, wzrosły o 3,5 proc., do 52,3 mld franków. Zysk netto koncernu zmniejszył się o 2,8 proc. i wyniósł niemal 5,1 mld franków. Był to pierwszy spadek wyniku netto Nestlé od sześciu lat.