Jak twierdzą władze przewoźnika, Polska stała się kosztownym krajem w związku z ostatnią podwyżką opłat nawigacyjnych. Dodają że Hiszpania i Grecja obniżyły koszty, a co za tym poszło linie lotnicze mogły obniżyć ceny połączeń.
Takie argumenty nie trafiaj jednak do Polskich władz. Mikołaj Karpiński, rzecznik resortu infrastruktury mówi, że opłaty pobierane prze Polską Agencję Żeglugi Powietrznej stanowią ok. 4 proc. ceny bilety.
Zgodnie z nowym cennikiem PAŻP korzystanie z lotniska warszawskiego ma zdrożeć o ok. 30 proc. jednocześnie koszty przewoźników korzystających w portów regionalnych spadną o ok. 10 proc. Jak mówi Katarzyna Krasnodębska, rzecznik Urzędu Lotnictwa Cywilnego, nowy cennik ma wejść w życie od stycznia 2011 roku.
Ryanair, przewiózł w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2009 r. na trasach do i z Polski 2,37miliona pasażerów, to o 9,25 proc. więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Ruch na wszystkich polskich lotniskach spadł w I półroczu 2009 r. o około 10 proc.