Sprzedaż Mazdy o trzy czwarte w górę

Japońska marka, która startowała w Polsce już w czasie szalejącego kryzysu, szybko zwiększa udział w rynku

Publikacja: 04.12.2010 12:29

Bob Graziano, wiceprezydent Mazda Motor Corp., przy Mazdzie CX-9

Bob Graziano, wiceprezydent Mazda Motor Corp., przy Mazdzie CX-9

Foto: AFP

Aż o trzy czwarte, do 358 sztuk skoczyła w górę listopadowa sprzedaż Mazdy w Polsce w porównaniu z tym samym miesiącem roku ubiegłego. Ta japońska marka w całym 2010 roku zwiększy swoją sprzedaż o 20 proc.

– Obserwując spływające zamówienia spodziewamy się, że od stycznia do końca grudnia liczba wydanych aut przekroczy 3,7 tys. To świetny rezultat – powiedział „Rz” dyrektor generalny Mazda Motor Poland Łukasz Paździor.

Udział marki w polskim rynku zwiększył się do 1,2 proc. To niezły wynik zważywszy, że firma rozpoczynała sprzedaż we własnej sieci dealerskiej dopiero w połowie 2008 roku, a więc tuż przed rozpoczęciem kryzysu w branży motoryzacyjnej. Ponadto do tej pory większość nabywców mazd stanowili klienci indywidualni, a w tej grupie osób popyt na nowe samochody w ostatnich kilkunastu miesiącach mocno się osłabił.

Mimo tego już po 15 miesiącach sieć sprzedaży rozrosła się z 11 do 22 punktów, a obecnie liczy sobie 27 autoryzowanych salonów z serwisami oraz 16 serwisów dodatkowych.

Najpopularniejszymi modelami marki są na polskim rynku mazda 6 oraz mazda 3, czyli samochody w klasie średniej oraz klasie kompakt. Ale rośnie także zainteresowanie dużymi autami segmentu SUV – mazdą CX-7 (wzrost sprzedaży o 140 proc.) oraz limitowana serią mazdy CX-9.

– Sprowadziliśmy finalnie 186 sztuk tego modelu, a już 120 zostało sprzedanych w ciągu zaledwie kilku tygodni. To rekordowy rezultat – twierdzi Paździor.

Importer liczy, że wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży zaczną teraz poprawiać klienci flotowi.

66 samochodów zakupiła już dla swych handlowców firma Bioton.

Aż o trzy czwarte, do 358 sztuk skoczyła w górę listopadowa sprzedaż Mazdy w Polsce w porównaniu z tym samym miesiącem roku ubiegłego. Ta japońska marka w całym 2010 roku zwiększy swoją sprzedaż o 20 proc.

– Obserwując spływające zamówienia spodziewamy się, że od stycznia do końca grudnia liczba wydanych aut przekroczy 3,7 tys. To świetny rezultat – powiedział „Rz” dyrektor generalny Mazda Motor Poland Łukasz Paździor.

Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne