Sprzedaż Mazdy o trzy czwarte w górę

Japońska marka, która startowała w Polsce już w czasie szalejącego kryzysu, szybko zwiększa udział w rynku

Publikacja: 04.12.2010 12:29

Bob Graziano, wiceprezydent Mazda Motor Corp., przy Mazdzie CX-9

Bob Graziano, wiceprezydent Mazda Motor Corp., przy Mazdzie CX-9

Foto: AFP

Aż o trzy czwarte, do 358 sztuk skoczyła w górę listopadowa sprzedaż Mazdy w Polsce w porównaniu z tym samym miesiącem roku ubiegłego. Ta japońska marka w całym 2010 roku zwiększy swoją sprzedaż o 20 proc.

– Obserwując spływające zamówienia spodziewamy się, że od stycznia do końca grudnia liczba wydanych aut przekroczy 3,7 tys. To świetny rezultat – powiedział „Rz” dyrektor generalny Mazda Motor Poland Łukasz Paździor.

Udział marki w polskim rynku zwiększył się do 1,2 proc. To niezły wynik zważywszy, że firma rozpoczynała sprzedaż we własnej sieci dealerskiej dopiero w połowie 2008 roku, a więc tuż przed rozpoczęciem kryzysu w branży motoryzacyjnej. Ponadto do tej pory większość nabywców mazd stanowili klienci indywidualni, a w tej grupie osób popyt na nowe samochody w ostatnich kilkunastu miesiącach mocno się osłabił.

Mimo tego już po 15 miesiącach sieć sprzedaży rozrosła się z 11 do 22 punktów, a obecnie liczy sobie 27 autoryzowanych salonów z serwisami oraz 16 serwisów dodatkowych.

Najpopularniejszymi modelami marki są na polskim rynku mazda 6 oraz mazda 3, czyli samochody w klasie średniej oraz klasie kompakt. Ale rośnie także zainteresowanie dużymi autami segmentu SUV – mazdą CX-7 (wzrost sprzedaży o 140 proc.) oraz limitowana serią mazdy CX-9.

– Sprowadziliśmy finalnie 186 sztuk tego modelu, a już 120 zostało sprzedanych w ciągu zaledwie kilku tygodni. To rekordowy rezultat – twierdzi Paździor.

Importer liczy, że wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży zaczną teraz poprawiać klienci flotowi.

66 samochodów zakupiła już dla swych handlowców firma Bioton.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca