Według badań przeprowadzonych w październiku 2010 roku na próbie 600 małych i średnich przedsiębiorstw przez Keralla Research na zlecenie Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego, blisko 60 procent takich firm nie ma dokumentu określającego zasady korzystania ze służbowych aut. Brak dokumentu oznacza nie tylko brak zasad, ale i niedostateczną informację o zasadach zachowania w wypadku szkody komunikacyjnej oraz czy i w jakim stopniu pracodawca odpowiada za śmiertelne wypadki z udziałem własnych pracowników. O politykę flotową dba nieco ponad jedna trzecia firm.
Z badań wynika, że ponad dwie trzecie firm nie widzi potrzeby tworzenia takiego dokumentu, tłumacząc, że autami poruszają się wyłącznie szefowie, właściciele lub że samochody wyposażone są w GPS. Blisko 9 procent firm wskazuje, że nie ma obowiązku tworzenia takiego dokumentu.
Keralla Research w raporcie podkreśla, że wśród małych i średnich przedsiębiorstw aż 41 procent ma 6 lub więcej samochodów służbowych. Z kolei ze statystyk wypadków drogowych wynika, że na ok. 50 tys. zdarzeń które na drogach mają miejsce co roku, w co trzecim uczestniczy samochód służbowy.