Produkcja samochodów osobowych i dostawczych w roku 2010 była o 1,4 proc. niższa niż rok wcześniej i wyniosła 887,2 tys. sztuk. Jak informuje Instytut Samar, zdecydowaną większość – ponad 90 proc. – stanowiły samochody osobowe. Wzrósł jednak udział aut dostawczych: w roku 2010 stanowiły 9,9 proc. całości produkcji aut, podczas gdy rok wcześniej było to 7,4 proc. W samym grudniu 2010 roku produkcja samochodów osobowych była o 11,5 proc. mniejsza niż w tym samym miesiącu przed rokiem, z kolei produkcja aut dostawczych okazała się o prawie 21 proc. większa.

[wyimek]236 tysięcy fiatów panda wyjechało w 2010 roku z fabryki FAP w Tychach[/wyimek]

Swoje wyniki najbardziej poprawił Opel Polska: z fabryki w Gliwicach wyjechało w 2010 roku 158,7 tys. aut, o ponad 64 proc. więcej niż rok wcześniej. Volkswagen Poznań zwiększył produkcję o 8 proc., do 149,2 tys. aut, natomiast FSO ją zmniejszyło o 23 proc., do niespełna 45,9 tys.

Liderem polskich producentów pozostaje Fiat Auto Poland. W ubiegłym roku fabrykę w Tychach opuściło 533,4 tys. aut, co jest jednak wynikiem o blisko 12 proc. słabszym niż w roku 2009. Mimo to udział firmy w produkcji aut w Polsce nadal przekracza 60 proc. Jak podaje Samar, w ubiegłym roku tylko niecałe 2 proc. produkcji aut trafiło na polski rynek.