Dopóki Hyundai podbijał rynek niewielkimi modelami takimi jak i10, i20 i i30 nikt się nie dziwił. Koreański producent i jego tańsza marka Kia zdobywały zwolenników dzięki konkurencyjnym cenom oraz niskim kosztom eksploatacji. Zaskoczeniem był dopiero model ix35. Duże auto z napędem na cztery koła. Okazało się, że jest równie wygodne, za to mniej spala, niż porównywalne konstrukcje innych marek. Dodatkowym szokiem dla konkurencji były wyniki sprzedaży nowego samochodu.
— Założyliśmy sobie, że sprzedamy 50 tysięcy ix35 w ubiegłym roku. Tymczasem zamówień mieliśmy na 100 tysięcy mówi Allan Rushforth, odpowiadający za codzienną działalność Hyundaia w Europie. Nie ukrywa przy tym, że z wielką radością odnotowali wyprzedzenie Toyoty na rynku europejskim i to w okresie, kiedy w wyniku kryzysu skurczył się on o 5,5 proc. W tym chudym dla motoryzacji roku Hyundai i Kia zwiększyły sprzedaż odpowiednio o 4,4 i 3,9 proc.
Teraz Hyundai jest już gotowy na godzinę prawdy. Jego model i40 wchodzi w ten sam segment, gdzie doskonale sprzedają się między innymi Volkswagen Passat i Opel Insignia. Model i40 jest „Koreańczykiem z Niemiec". Został zaprojektowany i wymyślony w ośrodku badań i rozwoju Hyundaia w Ruesselsheim pod Frankfurtem i na razie ma być sprzedawany tylko w Europie. Duży, wygodny, pięciodrzwiowy, oszczędny. —To prawda, chcemy, aby to auto zawiozło nas do segmentu, który dotychczas był opanowany przez producentów europejskich — powiedział „Rz" Rushforth. I podkreśla, że nie tylko chodzi mu o błyskawicznie rosnącą sprzedaż, bo ta zawsze cieszy, ale przede wszystkim wejście do segmentu, który pozwoli na inne postrzeganie marki. Jego zdaniem auto, które będzie w sprzedaży już w tym roku pozwoli Hyundaiowi zaatakować sprzedaż flotową, bo wychodzące z kryzysu firmy będą chciały odnowić swój park samochodowy i znów zaczną kupować auta. — Potem przyjdzie czas na auta premium — dodaje.
W ubiegłym roku Hyundai sprzedał w Europie 360 tysięcy aut i zwiększył udział rynkowy z 1,8 w 2008 do 2,6 proc w 2010. Na ten rok wyznaczony pułap sięga 3 proc. i 5 proc w 2015. I model i40 ma w tym pomóc.