Luty okazał się całkiem niezłym miesiącem dla producentów samochodów w Polsce. Jak podaje Instytut Samar, w porównaniu ze styczniem wyniki poprawiły wszystkie cztery firmy. Najbardziej Volkswagen Poznań, z którego fabryki wyjechało prawie 19,3 tys. aut, o trzy czwarte więcej niż przed miesiącem. O prawie 6,4 proc. zwiększył produkcję Fiat Auto Poland, o 1,1 proc. Opel Polska, o połowę – FSO. VW ma także największy wzrost od początku roku. Niemiecka spółka uplasowała się także na drugim miejscu pod względem udziałów w rynku, który wynosi 20,15 proc. Liderem produkcji pozostaje Fiat – udział 57,08 proc., na trzecim miejscu jest Opel – 18,3 proc.
W sumie lutowa produkcja aut osobowych przekroczyła 71,6 tys. sztuk i była większa od styczniowej o przeszło 18 proc. Ale okazała się minimalnie gorsza (niecałe 1,4 proc.) niż przed rokiem.
Samochodem produkowanym w największej ilości jest wciąż Fiat Panda. Ten niekwestionowany przebój włoskiego koncernu traci jednak na popularności. W ciągu dwóch pierwszych miesięcy tego roku z Tychów wyjechało ponad 38 tys. tych aut, ale było to blisko 18 proc. mniej niż rok temu. Spadła także produkcja pozostałych aut z fabryki Fiata: „500" o ponad jedną piątą, Forda Ka o prawie jedną trzecią. Mocno wzrosła za to produkcja sztandarowego opla – astry IV (136 proc.), oraz VW caddy – o ponad jedną trzecią.
Bardzo dobre wyniki osiąga tymczasem produkcja samochodów dostawczych. W lutym przekroczyła 9,6 tys. sztuk. To rezultat lepszy o ponad 15 proc. niż w styczniu i o blisko połowę w porównaniu z ubiegłym rokiem. Nic więc dziwnego, że największy skok produkcji miał od początku roku volkswagen transporter – ponad 187 proc.
Dla producentów aut w Polsce niezły powinien być cały 2011 rok. Fiat zakłada wzrost produkcji z 533 do 550 tys. sztuk, Opel z prawie 159 do 176 tys. Lepsze wyniki zakłada także poznańska fabryka Volkswagena: ubiegłoroczna produkcja 144 tys. aut ma być w tym roku większa o ok. 12 proc.