Wśród samochodów wybieranych przez firmy prowadzi Skoda.
W pierwszych dwóch miesiącach roku osoby fizyczne kupiły 3043 fiaty. To jednak mniej niż w tym czasie przed rokiem, gdy sprzedaż marki była w tej grupie klientów wyższa o prawie 13 proc. Najpopularniejszym modelem marki na polskim rynku okazał się Punto, dopiero na drugim miejscu znalazła się Panda. Skoda depcze jednak Fiatom po piętach. Wybierana na drugim miejscu czeska marka poprawiła ubiegłoroczny wynik - liczba rejestracji na osoby indywidualne wzrosła do 2,8 tys. - o przeszło 15 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Skoda w zakupach firmowych nie ma już sobie równych. Od początku roku do końca lutego sprzedała ponad 2,5 tys. samochodów. Liderem jest Octavia, na drugim miejscu znalazła się Fabia.
Co jest za tymi dwoma markami? W łącznej sprzedaży na polski rynek (klienci indywidualni oraz firmy) na trzecim miejscu jest Opel z kompaktową Astrą. Za nim uplasowały się Renault, Ford i Toyota. W przypadku klientów indywidualnych największy wzrost sprzedaży odnotował Chevrolet - 56,6 proc. oraz Nissan - 42 proc. i Hyundai - 34,2 proc. W firmach sprzedaż zwiększyły Renault, Citroen i Volkswagen.