Kowalski najchętniej kupuje Fiata

Fiat okazuje się najpopularniejszym samochodem kupowanym od początku roku przez klientów indywidualnych - wynika z podsumowania sprzedaży aut w styczniu i lutym sporządzonego przez branżowy serwis Carmarket

Publikacja: 21.03.2011 11:39

Kowalski najchętniej kupuje Fiata

Foto: Fotorzepa, afp afp afp afp

Wśród samochodów wybieranych przez firmy prowadzi Skoda.

W pierwszych dwóch miesiącach roku osoby fizyczne kupiły 3043 fiaty. To jednak mniej niż w tym czasie przed rokiem, gdy sprzedaż marki była w tej grupie klientów wyższa o prawie 13 proc. Najpopularniejszym modelem marki na polskim rynku okazał się Punto, dopiero na drugim miejscu znalazła się Panda. Skoda depcze jednak Fiatom po piętach. Wybierana na drugim miejscu czeska marka poprawiła ubiegłoroczny wynik - liczba rejestracji na osoby indywidualne wzrosła do 2,8 tys. - o przeszło 15 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Skoda w zakupach firmowych nie ma już sobie równych.  Od początku roku do końca lutego sprzedała ponad 2,5 tys. samochodów. Liderem jest Octavia, na drugim miejscu znalazła się Fabia.

Co jest za tymi dwoma markami? W łącznej sprzedaży na polski rynek (klienci indywidualni oraz firmy) na trzecim miejscu jest Opel z kompaktową Astrą. Za nim uplasowały się Renault, Ford i Toyota. W przypadku klientów indywidualnych największy wzrost sprzedaży odnotował Chevrolet - 56,6 proc. oraz Nissan - 42 proc. i Hyundai - 34,2 proc. W firmach sprzedaż zwiększyły Renault, Citroen i Volkswagen.

 

W tym roku rynek nowych aut w Polsce będzie porównywalny z ubiegłorocznym, w którym sprzedano przeszło 333 tys. sztuk. Niewykluczone, że okaże się nawet mniejszy wskutek słabszego popytu ze strony firm. Te ostatnie przyspieszyły zakupy w roku ubiegłym, by zdążyć przed likwidacja kratki i wzrostem VAT, co musi odbić się na zamówieniach tegorocznych. Styczeń i luty już to potwierdzają: liczba rejestracji spadła w porównaniu z pierwszymi dwoma miesiącami ubiegłego roku o 1,3 tys. samochodów, czyli o 6,4 proc.

Wzrosła natomiast sprzedaż dla klientów indywidualnych. Na razie co prawda nieznacznie - według Carmarket o niecałe 300 sztuk, tj. o nieco ponad 1 proc. Ten wzrost może się jednak w kolejnych miesiącach zwiększyć.

 

Wśród samochodów wybieranych przez firmy prowadzi Skoda.

W pierwszych dwóch miesiącach roku osoby fizyczne kupiły 3043 fiaty. To jednak mniej niż w tym czasie przed rokiem, gdy sprzedaż marki była w tej grupie klientów wyższa o prawie 13 proc. Najpopularniejszym modelem marki na polskim rynku okazał się Punto, dopiero na drugim miejscu znalazła się Panda. Skoda depcze jednak Fiatom po piętach. Wybierana na drugim miejscu czeska marka poprawiła ubiegłoroczny wynik - liczba rejestracji na osoby indywidualne wzrosła do 2,8 tys. - o przeszło 15 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej