Carlsberg zmienia oblicze

Do 2015 roku duński gigant piwny chce podwoić zysk generowany przez jego flagową markę. W osiągnięciu tego celu ma mu pomóc największa kampania promocyjna w historii firmy

Publikacja: 05.04.2011 15:44

Carlsberg poinformował rynek o swoim nowym globalnym haśle reklamowym: "that calls for a Carlsberg"

Carlsberg poinformował rynek o swoim nowym globalnym haśle reklamowym: "that calls for a Carlsberg"

Foto: Materiały Producenta

Znane na całym świecie hasło reklamowe mówiące o tym, że Carlsberg jest prawdopodobnie najlepszym piwem na świecie zastąpi nowe: "That calls for a Carlsberg" (w Polsce będzie brzmiało "to zasługuje na Carlsberga"). Poprawione zostanie także opakowanie - m.in. etykieta znajdzie się nie tylko na szyjce, ale także u dołu butelki - zapowiedział we wtorek w Kopenhadze zarząd grupy Carlsberg, czwarty producent piwa na świecie i trzeci gracz w Polsce. Zmiany zostaną wprowadzone  niemal jednocześnie na ok. 140 rynkach, gdzie obecny jest Carlsberg.

- Chociaż rozpoznawalność marki Carlsberg jest duża na świecie, to jednak nie przekłada się na jej sprzedaż  - przyznaje Jorgen Buhl Rasmussen, prezes grupy Carlsberg. Szef duńskiego koncernu nie zdradza danych dotyczących sprzedaży marki. Zapowiada, że dzięki zmianom i nowej kampanii jej pozytywny wpływ na wyniki grupy ma być coraz większy. Do 2015 r. zysk generowany przez markę Carlsberg ma się podwoić.

- Chcemy być najszybciej rozwijającym się producentem piwa na świecie - mówi Rasmussen. W 2010 r. przychody grupy Carlsberg wyniosły 60,1 mld koron duńskich. Były o 1 proc. wyższe niż rok wcześniej. W Polsce, głównie dzięki markom Harnaś i Kasztelan, firma Carlsebrg Polska zanotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży.

Zmieniony Carlsberg produkowany będzie z nowej odmiany jęczmienia - fox. Obecnie uprawia się go w 15 krajach, w tym także w Polsce. Szacuje się, że grupa zbierze w 2011 r. ponad 200 tys. Ton ziarna - fox.

- Marka Carlsberg jest pierwsza, ze względu na to, że jest naszym produktem sztandarowym. Wkrótce zastosujemy ten rodzaj ziarna do warzenia wszystkich naszych piw - zapowiada Jean-Yves Malpote, szef badań i rozwoju grupy Carlsberg.

Piwo Carlsberg jest produkowane od 1847 roku. Logo, które pozostanie bez zmian, powstało w 1904 roku. Pierwsze piwa Carlsberg trafiły za granicę w 1886 roku do Szkocji. Rok później eksportowane były do Rangun, Singapuru, Kalkuty oraz Hong Kongu.

Carlsberg jest najpopularniejszym piwem międzynarodowym w Polsce. Z naszych szacunków wynika, że może należeć do niego ok. 2 proc. całego rynku piwnego. Zbliżone udziały ma Desperados (obecnie ta znana na świecie marka produkowana jest przez Grupę Żywiec w Polsce). Trzecią wśród międzynarodowych marek jest Heineken.

W reakcji na zmiany kurs Carlsberga zyskuje we wtorek o 3 proc.

Beata Drewnowska z Kopenhagi

Znane na całym świecie hasło reklamowe mówiące o tym, że Carlsberg jest prawdopodobnie najlepszym piwem na świecie zastąpi nowe: "That calls for a Carlsberg" (w Polsce będzie brzmiało "to zasługuje na Carlsberga"). Poprawione zostanie także opakowanie - m.in. etykieta znajdzie się nie tylko na szyjce, ale także u dołu butelki - zapowiedział we wtorek w Kopenhadze zarząd grupy Carlsberg, czwarty producent piwa na świecie i trzeci gracz w Polsce. Zmiany zostaną wprowadzone  niemal jednocześnie na ok. 140 rynkach, gdzie obecny jest Carlsberg.

Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu