Znane na całym świecie hasło reklamowe mówiące o tym, że Carlsberg jest prawdopodobnie najlepszym piwem na świecie zastąpi nowe: "That calls for a Carlsberg" (w Polsce będzie brzmiało "to zasługuje na Carlsberga"). Poprawione zostanie także opakowanie - m.in. etykieta znajdzie się nie tylko na szyjce, ale także u dołu butelki - zapowiedział we wtorek w Kopenhadze zarząd grupy Carlsberg, czwarty producent piwa na świecie i trzeci gracz w Polsce. Zmiany zostaną wprowadzone niemal jednocześnie na ok. 140 rynkach, gdzie obecny jest Carlsberg.
- Chociaż rozpoznawalność marki Carlsberg jest duża na świecie, to jednak nie przekłada się na jej sprzedaż - przyznaje Jorgen Buhl Rasmussen, prezes grupy Carlsberg. Szef duńskiego koncernu nie zdradza danych dotyczących sprzedaży marki. Zapowiada, że dzięki zmianom i nowej kampanii jej pozytywny wpływ na wyniki grupy ma być coraz większy. Do 2015 r. zysk generowany przez markę Carlsberg ma się podwoić.
- Chcemy być najszybciej rozwijającym się producentem piwa na świecie - mówi Rasmussen. W 2010 r. przychody grupy Carlsberg wyniosły 60,1 mld koron duńskich. Były o 1 proc. wyższe niż rok wcześniej. W Polsce, głównie dzięki markom Harnaś i Kasztelan, firma Carlsebrg Polska zanotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży.
Zmieniony Carlsberg produkowany będzie z nowej odmiany jęczmienia - fox. Obecnie uprawia się go w 15 krajach, w tym także w Polsce. Szacuje się, że grupa zbierze w 2011 r. ponad 200 tys. Ton ziarna - fox.
- Marka Carlsberg jest pierwsza, ze względu na to, że jest naszym produktem sztandarowym. Wkrótce zastosujemy ten rodzaj ziarna do warzenia wszystkich naszych piw - zapowiada Jean-Yves Malpote, szef badań i rozwoju grupy Carlsberg.