W pierwszym kwartale 2011 r. łącznie z zakładów w Tychach, Gliwicach i Poznaniu wyjechało 237 118 aut osobowych i dostawczych.
Według Instytutu Samar to 0 2,56 proc. mniej niż w pierwszych trzech miesiącach ubiegłego roku. W samym marcu w porównaniu z lutym nowych samochodów jednak przybyło: o 7 proc. Za to w porównaniu z marcem 2010 r. było ich mniej o 3 proc.
Największym polskim producentem pozostaje Fiat. W pierwszym kwartale z tyskich zakładów spółki Fiat Auto Poland wyjechało ponad 138 tys. samochodów, z tego 116,2 tys. pod marką Fiat, Abarth i Lancia (pozostałe to Fordy). Tu spadek w ujęciu rok do roku jest znaczący: przed rokiem produkcja w pierwszych trzech miesiącach roku przekraczała 166 tys. – Ale w maju przestaliśmy produkować fiata 600, co wpłynęło na wyniki – zaznacza rzecznik FAP Bogusław Cieślar.
Wkrótce mogą się one poprawić, bo zakład przygotowuje się do seryjnej produkcji lancii ypsilon. Nowe auto może zacząć zjeżdżać z taśmy produkcyjnej już w najbliższych dniach. Do końca bieżącego roku koncern chce wyprodukować ok. 50 – 60 tys. tych samochodów.
Wielkość produkcji zwiększył natomiast gliwicki Opel: od stycznia do końca marca fabryka wyprodukowała prawie 49,9 tys. aut w porównaniu z 36,6 tys. w tym samym czasie przed rokiem. Cała tegoroczna wielkość produkcji planowana jest na 175 tys. Plan może się jednak nieco zmienić, jeśli pojawią się problemy z dostawami komponentów z fabryk w Japonii. W połowie października Opel wprowadza do seryjnej produkcji nowy model astry – wersję trzydrzwiową. – Zbudowaliśmy już pierwsze 15 sztuk, które są przeznaczone do różnych badań. Natomiast w końcu czerwca zaczniemy produkować egzemplarze dla testów zderzeniowych – mówił „Rz" szef General Motors Manufacturing Poland Andrzej Korpak.