Audi Q3 jest pierwszym kompaktowym suv-em marki. Wykorzystuje platformę stosowaną m.in. w VW Golf, Tiguan oraz Seacie Leon. Q3 zjeżdża z taśmy produkcyjnej w hiszpańskim Martorell koło Barcelony. Q3 wejdzie na rynek z trzema czterocylindrowymi, 2-litrowymi jednostkami napędowymi - dwoma benzynowymi i jednym silnikiem wysokoprężnym. Silniki 2.0 TFSI dysponują mocą 125 kW (170 KM) i 155 kW (211 KM). W mocniejszej wersji Audi Q3 będzie przyspieszało od zera do 100 km/h w 6,9 sekundy i osiągnie prędkość maksymalną 230 km/h. Silnik 2.0 TDI dysponuje mocą 130 kW (177 KM), a nieco później pojawi się jednostka o mocy 103 kW (140 KM). Q3 z silnikiem 2.0 TDI o mocy 103 kW (140 KM) i napędem na przednie koła oraz jednostka 2.0 TFSI quattro o mocy 125 kW (170 KM) wyposażone są w manualną skrzynię 6-biegową. Natomiast silniki TDI o mocy 130 kW (177 KM) i TFSI o mocy155 kW (211 KM) współpracują z napędem quattro i 7-biegową przekładnią S tronic. Według producenta przednionapędowy 140-konny suv zużywa średnio 5,2 litra paliwa na 100 km. Samochód wyposażony jest w koła o średnicy obręczy od 17 do 19 cali oraz ma 17-centymetrowy prześwit.

Pokrywa silnika i pokrywa tylna w Audi Q3 są wykonane z aluminium. W wersji z napędem na przednie koła masa nowego Audi wynosi 1.500 kilogramów. Model może ciągnąć przyczepę o masie do 2,0 ton. Bagażnik Audi Q3 ma pojemność 460 litrów, składając tylne siedzenia można go zwiększyć do 1365 litrów. Belki dachowe należą do wyposażenia standardowego. Wyposażenie przypomina limuzyny, łącznie z bezprzewodowym internetem. Auto oferowane jest w jednym z dwunastu kolorów, do wyboru są 4 warianty stylizacji wnętrza oraz 5 kolorów tapicerki.

Koncern Audi sprzedał w 2010 roku 1 092 400 samochodów marki Audi. Przedsiębiorstwo uzyskało obrót w wysokości 35,4 miliarda Euro, a jego wynik operacyjny wyniósł 3,3 miliarda Euro. Audi produkuje auta w Ingolstadt, Neckarsulm, Györ (Węgry), Changchun (Chiny) i w Brukseli (Belgia). Zatrudnia 60 tys. pracowników, z tego 46.600 w Niemczech. Marka planuje w latach 2011 – 2015 inwestycje warte 11 mld euro, przede wszystkim w nowe produkty. Do 2015 roku Audi chce rozszerzyć liczbę oferowanych modeli do 42.