Firma Transsystem z Podkarpacia podpisała kontrakt z Volkswagenem na modernizację istniejących oraz budowę nowych linii produkcyjnych w fabryce w Wolfsburgu. Spółka m.in. rozbuduje linię końcowego montażu golfa, co pozwoli na zwiększenie jej wydajności. Zbudowana zostanie także nowa linia transportu, na której odbywać się będzie montaż kokpitu auta. Kolejnym elementem ma być linia przenośników do odpadów blach z hali, w której tłoczone są elementy karoserii. Wszystkie prace mają być przeprowadzone w sierpniu tego roku, gdy zakład w Wolfsburgu ma przerwę urlopową.
To kolejny duży kontrakt, jaki spółka zawarła w ciągu ostatnich dwóch tygodni. – Na początku kwietnia podpisaliśmy umowę na dostawę linii transportowej dla Elektrowni Stalowa Wola. Łączna wartość obydwóch zleceń to ponad 30 milionów złotych – mówi prezes Transsystemu Stanisław Sroka.
195 mln zł wyniosły przychody Transsystemu w 2010 r.
Podkarpacka spółka, która działa od 1991 roku, specjalizuje się w budowie systemów transportowych oraz zaawansowanych konstrukcji stalowych. W europejskiej branży motoryzacyjnej jest dobrze znana. W ubiegłym miesiącu podpisała umowę z Audi. Kontrakt wart 45 mln zł obejmuje budowę linii transportu technologicznego w lakierni węgierskiej fabryki w Gyor, gdzie powstają modele TT oraz A3. Obecnie kończy także realizację innego kontraktu dla Volkswagena – zawartego jeszcze w 2009 roku dla fabryki w Bratysławie, wartego 40 mln zł. Linie Transsystemu działają już w zakładach Mercedesa, BMW, Toyoty, Volvo, Fiata, Skody, Opla, Seata, Porsche'a, Hyundaia, a ponadto Michelina, Goodyeara, Kirchoffa. Spółka wykonywała także zlecenia dla sektora energetycznego: firm Vattenfall oraz Wartsila.
Transsystem, oprócz swojej siedziby w Woli Dalszej, ma także oddziały w Niemczech, Rosji, Czechach oraz na Ukrainie.