Hyundai zwiększy sprzedaż w Polsce do 16,5 tys. aut

60 proc. sprzedaży nowego auta klasy średniej będzie kierowane do firmowych flot. Firma celuje w pułap 16,5 tys sprzedanych w Polsce samochodów

Publikacja: 15.04.2011 14:35

Hyundai zwiększy sprzedaż w Polsce do 16,5 tys. aut

Foto: Bloomberg

Hyundai chce sprzedać w tym roku w Polsce 16,5 tys. samochodów i zdobyć ponad 5-procentowy udział w rynku. Koreańska marka, która w ubiegłym roku odnotowała w Polsce 20-procentowy wzrost sprzedaży, będzie coraz mocniej przekonywać do swoich aut klientów biznesowych.

- W ubiegłym roku sprzedaż dla flot wyniosła 20 proc. łącznej sprzedaży wszystkich naszych samochodów. Chcemy w ciągu trzech lat zwiększyć ten odsetek do 40 proc. - mówi dyrektor generalny departamentu sprzedaży Hyundai Motor Poland Marcin Okrój.

Hyundai, który sukces rynkowy zawdzięcza przede wszystkim kompaktowemu modelowi i30, wprowadzi w tym roku na rynek auto klasy średniej - i40.

- Zakładamy, że 60 proc. tych samochodów będzie kierowanych właśnie do sprzedaży flotowej – mówi prezes Hyundai Motor Poland Duck Sang Jang. Sprzedaż będzie wspomagana nową strategią marketingową, nakierowaną na zwiększenie zainteresowania wśród przedsiębiorstw.

Koreański producent liczy, że dzięki nowym modelom, a także kampanii marketingowej opartej m.in. o sponsoring Euro 2012, marka Hyundai zacznie być kojarzona z większym prestiżem. Na tą wyższą półkę Hyundaia ma także windować coraz bardziej popularny w Polsce segment aut terenowo-rekreacyjnych typu SUV. Jedną z lokomotyw sprzedaży marki jest bowiem terenówka ix35, której powodzenie przeszło oczekiwania koncernu.

Wszystko to sprawia, że Hyundai może przestać być postrzegany jako marka aut małych i kompaktowych.- Hyundai ma się kojarzyć z czymś, co jest ekskluzywne i wyjątkowe, a jednocześnie dostępne jest dla szerokich rzesz klientów - oznajmia szef zespołu marketingu Piotr Ziarkowski. Przykładem ma być sportowe coupe veloster.

Koreański producent samochodów pnie się ostro w górę nie tylko w Polsce, ale przede wszystkim w rankingach globalnych. W ubiegłym roku sprzedaż na świecie 3,6 mln aut, o 16 proc. więcej niż rok wcześniej. Z 5,2-procentowym udziałem w rynku jest już 5. koncernem motoryzacyjnym na świecie. Wartość samej marki oszacowano na przeszło 5 mld dol., co jest lepszym wynikiem od takich firm jak Yahoo czy Allianz. Wśród samych firm motoryzacyjnych markę Hyundai sklasyfikowano na 8. miejscu, przed Porsche i Ferrari.

Ubiegłoroczna sprzedaż w Europie wyniosła 362 tys. aut, co jest wynikiem o 4,7 proc. lepszym wobec roku ubiegłego, przy prawie 5-procentowym spadku całego europejskiego rynku. Koreańczykom, do których należy także marka Kia, udało się w łącznej sprzedaży producentów wyprzedzić nawet Toyotę, której sprzedaż była o prawie 20 tys. samochodów niższa.

Kluczem do sukcesu Hyundaia okazała się fabryka w czeskich Nosovicach, o której budowę Polska mocno się starała. Koncern zainwestował w nią blisko miliard euro. Zakład jest etapem całego łańcucha działań mających zwiększyć sprzedaż i rozpoznawalność marki: od projektowania, poprzez produkcję, do sprzedaży i marketingu oraz usług serwisowych. Już wcześniej Hyundai zainwestował 50 mln euro w centrum projektowe w Russelsheim w Niemczech oraz uruchomił nowe europejskie centrum sprzedaży i marketingu w Offenbach.

Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji