Reklama

Hyundai zwiększy sprzedaż w Polsce do 16,5 tys. aut

60 proc. sprzedaży nowego auta klasy średniej będzie kierowane do firmowych flot. Firma celuje w pułap 16,5 tys sprzedanych w Polsce samochodów

Publikacja: 15.04.2011 14:35

Hyundai zwiększy sprzedaż w Polsce do 16,5 tys. aut

Foto: Bloomberg

Hyundai chce sprzedać w tym roku w Polsce 16,5 tys. samochodów i zdobyć ponad 5-procentowy udział w rynku. Koreańska marka, która w ubiegłym roku odnotowała w Polsce 20-procentowy wzrost sprzedaży, będzie coraz mocniej przekonywać do swoich aut klientów biznesowych.

- W ubiegłym roku sprzedaż dla flot wyniosła 20 proc. łącznej sprzedaży wszystkich naszych samochodów. Chcemy w ciągu trzech lat zwiększyć ten odsetek do 40 proc. - mówi dyrektor generalny departamentu sprzedaży Hyundai Motor Poland Marcin Okrój.

Hyundai, który sukces rynkowy zawdzięcza przede wszystkim kompaktowemu modelowi i30, wprowadzi w tym roku na rynek auto klasy średniej - i40.

- Zakładamy, że 60 proc. tych samochodów będzie kierowanych właśnie do sprzedaży flotowej – mówi prezes Hyundai Motor Poland Duck Sang Jang. Sprzedaż będzie wspomagana nową strategią marketingową, nakierowaną na zwiększenie zainteresowania wśród przedsiębiorstw.

Koreański producent liczy, że dzięki nowym modelom, a także kampanii marketingowej opartej m.in. o sponsoring Euro 2012, marka Hyundai zacznie być kojarzona z większym prestiżem. Na tą wyższą półkę Hyundaia ma także windować coraz bardziej popularny w Polsce segment aut terenowo-rekreacyjnych typu SUV. Jedną z lokomotyw sprzedaży marki jest bowiem terenówka ix35, której powodzenie przeszło oczekiwania koncernu.

Reklama
Reklama

Wszystko to sprawia, że Hyundai może przestać być postrzegany jako marka aut małych i kompaktowych.- Hyundai ma się kojarzyć z czymś, co jest ekskluzywne i wyjątkowe, a jednocześnie dostępne jest dla szerokich rzesz klientów - oznajmia szef zespołu marketingu Piotr Ziarkowski. Przykładem ma być sportowe coupe veloster.

Koreański producent samochodów pnie się ostro w górę nie tylko w Polsce, ale przede wszystkim w rankingach globalnych. W ubiegłym roku sprzedaż na świecie 3,6 mln aut, o 16 proc. więcej niż rok wcześniej. Z 5,2-procentowym udziałem w rynku jest już 5. koncernem motoryzacyjnym na świecie. Wartość samej marki oszacowano na przeszło 5 mld dol., co jest lepszym wynikiem od takich firm jak Yahoo czy Allianz. Wśród samych firm motoryzacyjnych markę Hyundai sklasyfikowano na 8. miejscu, przed Porsche i Ferrari.

Ubiegłoroczna sprzedaż w Europie wyniosła 362 tys. aut, co jest wynikiem o 4,7 proc. lepszym wobec roku ubiegłego, przy prawie 5-procentowym spadku całego europejskiego rynku. Koreańczykom, do których należy także marka Kia, udało się w łącznej sprzedaży producentów wyprzedzić nawet Toyotę, której sprzedaż była o prawie 20 tys. samochodów niższa.

Kluczem do sukcesu Hyundaia okazała się fabryka w czeskich Nosovicach, o której budowę Polska mocno się starała. Koncern zainwestował w nią blisko miliard euro. Zakład jest etapem całego łańcucha działań mających zwiększyć sprzedaż i rozpoznawalność marki: od projektowania, poprzez produkcję, do sprzedaży i marketingu oraz usług serwisowych. Już wcześniej Hyundai zainwestował 50 mln euro w centrum projektowe w Russelsheim w Niemczech oraz uruchomił nowe europejskie centrum sprzedaży i marketingu w Offenbach.

Hyundai chce sprzedać w tym roku w Polsce 16,5 tys. samochodów i zdobyć ponad 5-procentowy udział w rynku. Koreańska marka, która w ubiegłym roku odnotowała w Polsce 20-procentowy wzrost sprzedaży, będzie coraz mocniej przekonywać do swoich aut klientów biznesowych.

- W ubiegłym roku sprzedaż dla flot wyniosła 20 proc. łącznej sprzedaży wszystkich naszych samochodów. Chcemy w ciągu trzech lat zwiększyć ten odsetek do 40 proc. - mówi dyrektor generalny departamentu sprzedaży Hyundai Motor Poland Marcin Okrój.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Reklama
Biznes
Porozumienie USA–Chiny, fala pustostanów nadchodzi i napięcia Bruksela–Pekin
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama