Hyundai chce sprzedać w tym roku w Polsce 16,5 tys. samochodów i zdobyć ponad 5-procentowy udział w rynku. Koreańska marka, która w ubiegłym roku odnotowała w Polsce 20-procentowy wzrost sprzedaży, będzie coraz mocniej przekonywać do swoich aut klientów biznesowych.
- W ubiegłym roku sprzedaż dla flot wyniosła 20 proc. łącznej sprzedaży wszystkich naszych samochodów. Chcemy w ciągu trzech lat zwiększyć ten odsetek do 40 proc. - mówi dyrektor generalny departamentu sprzedaży Hyundai Motor Poland Marcin Okrój.
Hyundai, który sukces rynkowy zawdzięcza przede wszystkim kompaktowemu modelowi i30, wprowadzi w tym roku na rynek auto klasy średniej - i40.
- Zakładamy, że 60 proc. tych samochodów będzie kierowanych właśnie do sprzedaży flotowej – mówi prezes Hyundai Motor Poland Duck Sang Jang. Sprzedaż będzie wspomagana nową strategią marketingową, nakierowaną na zwiększenie zainteresowania wśród przedsiębiorstw.
Koreański producent liczy, że dzięki nowym modelom, a także kampanii marketingowej opartej m.in. o sponsoring Euro 2012, marka Hyundai zacznie być kojarzona z większym prestiżem. Na tą wyższą półkę Hyundaia ma także windować coraz bardziej popularny w Polsce segment aut terenowo-rekreacyjnych typu SUV. Jedną z lokomotyw sprzedaży marki jest bowiem terenówka ix35, której powodzenie przeszło oczekiwania koncernu.