Play: tylko naszej sieci przybędzie klientów

P4, właściciel sieci Play, liczy, że w 2011 r. operatora komórkowego zmieni milion Polaków

Publikacja: 19.04.2011 05:18

Play rośnie szybciej. Firma ma już 5,5 mln klientów. To wciąż dużo mniej niż czołowi gracze na rynku

Play rośnie szybciej. Firma ma już 5,5 mln klientów. To wciąż dużo mniej niż czołowi gracze na rynku.

Foto: Rzeczpospolita

Czwarty co do wielkości operator komórkowy w kraju – P4, operator sieci Play – zakończył I kwartał br. z 5,5 mln klientów – poinformował zarząd spółki. To liczba o 60 proc. wyższa niż w I kwartale 2010 roku i o 300 tys. lepszy wynik niż w grudniu.

Play to obecnie jedyna sieć komórkowa, której baza użytkowników rośnie. Dzieje się to kosztem trzech największych graczy: Orange, Plusa i Ery, którzy odnotowują wzrost tylko w segmencie klientów kontraktowych. Z usług Playa korzysta zaś także coraz więcej klientów usług pre-paid.

W ocenie Bartosza Dobrzyńskiego, członka zarządu P4 ds. marketingu i sprzedaży, w 2011 r. operatora zmieni w sumie 1 mln Polaków. Play chce  ponownie skorzystać na tej skłonności Polaków. – W I kwartale br. nasz udział w rynku przenoszonych numerów wyniósł 70,3 proc. – poinformował Dobrzyński. Nie ujawnił jednak, co to oznacza w wartościach nominalnych.

Sieci rośnie też liczba klientów usługi dostępu do Internetu. Jak powiedział nam Joergen Bang-Jensen, prezes P4, na koniec marca przekroczyła 700 tys.

Play nie ujawnił wyników finansowych za I kwartał, ale według Bang-Jensena tempo przyrostu przychodów firmy było wolniejsze niż wzrost liczby klientów.  W jego ocenie przychody Playa urosną wolniej niż w ubiegłym roku, gdy powiększyły się o 55 proc., do 2,05 mld zł. – Powód to m.in. niższe stawki w rozliczeniach międzyoperatorskich (MTR – red.) – powiedział Bang-Jensen. To oznacza, że przychody spółki, która jest czwartym co do wielkości graczem na rynku komórkowym w Polsce, sięgną w tym roku nie więcej niż 3,1 mld zł.

Play ma być najszybciej rozwijającym się telekomem w branży. Bang-Jensen szacuje bowiem, że łączne przychody branży powiększą się w tym roku o 2 – 3 proc., a penetracja rynku sięgnie 127 proc. (wobec 123,7 proc. w grudniu).

Według Bang-Jensena Polacy coraz więcej dzwonią. Podał, że klient P4 wydzwonił w marcu średnio 151 minut, o 40 proc. więcej niż w ub.r.

 

Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne