Rynek jednośladów po ubiegłorocznym spadku zaczął wreszcie rosnąć. W pierwszym kwartale liczba rejestracji tych pojazdów sięgnęła prawie 22,6 tys. i była o 16 proc. wyższa niż przed rokiem. W sprzedaży samych motocykli, która wzrosła o 12 proc. nastąpiły spore przetasowania: na czoło wysunęły się marki japońskie, a największym wzięciem wśród nowych maszyn od początku roku cieszą się te największe, z silnikami powyżej 750 cm. sześciennych.
Z początku roku zadowolona może być Yamaha. Ta japońska marka, która w ubiegłym roku odnotowała najgłębszy, blisko 26-procentowy spadek sprzedaży, teraz prowadzi w rankingu pierwszych rejestracji z 230 motocyklami. Tuż za nią jest Honda - 161 sztuk, a dopiero potem Romet Motors. Ten potentat polskiego rynku jednośladów, który w ubiegłym roku miał aż 25-procentowy udział w rynku, sprzedał tylko 155 motocykli. To o 63 proc. mniej niż przed rokiem, gdy zarejestrował ich ponad 400. W rezultacie Romet pod względem sprzedaży znalazł się dopiero na trzecim miejscu. Na czwarte natomiast wspięło się BMW ze 141 sprzedanymi motocyklami i wzrostem za pierwszy kwartał o 41 proc.
Według Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, motocykli dużych, o pojemności powyżej 750 cm3, od początku roku zarejestrowano łącznie 448 sztuk, o 2 proc. więcej niż przed rokiem. Ta grupa jednośladów zdobyła prawie 30-procentowy udział w rynku. Tu liderem jest BMW: - Niemiecki producent przyciągnął klientów rewolucyjnym motocyklem S 1000 RR, a jego powodzenie zwróciło uwagę na inne modele zwłaszcza ludzi młodych - twierdzi redaktor naczelny miesięcznika MotoRmania Piotr Surowiec.
W grupie największych maszyn znaczący, bo 18-procentowy wzrost sprzedaży odnotował także kultowy amerykański producent Harley Davidson. Jedną z ważniejszych przyczyn wzrostu popularności marki okazał się spadek cen.
Wyniki sprzedaży poprawiła także grupa motocykli o pojemności 500-750 cm3: tu liczba rejestracji wyniosła 324 sztuki, co było wynikiem lepszym od ubiegłorocznego o prawie 7 proc. Spadła natomiast sprzedaż najbardziej popularnej w pierwszym kwartale 2010 roku motocykli najmniejszych, do 125 cm3, gdzie wśród marek dominuje Romet. Sprzedano ich 407 sztuk, o ponad 16 proc. mniej niż rok temu.