Reklama

Stacje ekonomiczne w Lotosie

Gdańska grupa paliwowa uruchomiła sieć stacji tzw. ekonomicznych z logo Lotos Optima. Liczy, że dzięki nim zwiększy udziały w rynku

Publikacja: 14.07.2011 03:43

Stacje ekonomiczne w Lotosie

Foto: Fotorzepa, Piotr Wittman

Lotos postanowił pójść za przykładem swoich głównych konkurentów i oprócz oferty bogato wyposażonych stacji chce zorganizować sieć obiektów, na których paliwo będzie nieco tańsze. A więc przyciągnąć klientów, którzy są zainteresowani przede wszystkim tankowaniem, a nie zakupami i usługami. Wcześniej na taki typ stacji ekonomicznych zdecydowały się PKN Orlen (sieć Bliska) oraz norweski Statoil (1,2,3). Wczoraj Norwegowie poinformowali, że z 340 stacji, które mają w Polsce, aż 75 działa w sieci 1,2,3.

Zarząd grupy Lotos, która jest drugim po PKN Orlen producentem paliwa w Polsce, liczy, że dzięki Optimie poprawi swoją pozycję na rynku detalicznym. O ile w sprzedaży hurtowej firma ma 30 proc. udziałów w rynku, o tyle w detalicznej – tylko ok. 8 proc.

Lepszą pozycję mają zachodnie koncerny: Statoil, Shell i BP. W swojej strategii do 2015 roku gdańska spółka zakłada, że będzie mieć 10 proc. udziałów w krajowym rynku. Zdaniem wiceprezesa Macieja Szozdy, by ten cel osiągnąć, Lotos powinien posiadać w całym kraju ponad 450 stacji. Obecnie ma ich 320.

– Chcemy mieć drugą pozycję na rynku detalicznym – powiedział wczoraj wiceprezes Szozda.

Ponad połowę stacji w sieci grupy stanowić będą punkty Lotos Optima.Tylko w tym roku firma uruchomi ich 50 – część będzie zmodernizowanymi stacjami własnymi, część partnerskimi i nowo zakupionymi.

Reklama
Reklama

Według danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego na koniec 2010 roku w kraju działało 6,7 tys. stacji, z czego niemal połowę stanowiły tzw. niezależne. Gdański Lotos pod względem liczby obiektów był na czwartej pozycji, a na rynku niezmiennie dominował Orlen – mając 1,7 tys. stacji.

 

 

Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Biznes
Chiński „szpieg” na kółkach. Czy chińskie samochody są bezpieczne?
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama