Outdoor: T-Mobile tylko wyhamował spadek przychodów branży

172,38 mln zł wyniosły w II kwartale br. przychody firm z segmentu reklamy zewnętrznej (tzw. outdoor) – podała Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej w najnowszym zestawieniu

Publikacja: 25.07.2011 15:20

To oznacza, że mimo agresywnej kampanii rebrandingowej Polskiej Telefonii Cyfrowej (zmieniała markę z Era na T-Mobile) rynek ten zanotował  1,4-proc. spadek wpływów w porównaniu z analogicznym okresem 2010 r.

Spadek ten był tym samym wolniejszy niż w I kwartale br., gdy wpływy firm skurczyły się rok do roku o 5 proc. - Wynik ten świadczy o zahamowaniu tendencji spadkowej w reklamie „out of Home" w bieżącym roku -  ocenił Lech Kaczoń, prezes IGRZ.

W całym I półroczu 2011 r. przychody spółek outdoorowych wyniosły 287,89 mln zł, czyli o 3 proc. mniej niż rok temu.

Prezes IGRZ , który wcześniej prognozował 6-proc. wzrost rynku w 2011 r., w podsumowaniu minionego kwartału nie podał już jakiego wzrostu się spodziewa. Uważa jednak nadal, że zmiany strukturalne w branży, porządkowanie sieci nośników reklamy (zwiększanie poziomu jakości ich usytuowania), jak również sprzyjające warunki korzystania z reklamy spowodują, że wynik tegoroczny będzie lepszy od ubiegłorocznego.

Udział reklamy tranzytowej (na pojazdach transportu miejskiego) w wielkości sprzedaży branży wyniósł w drugim kwartale 2011 roku niecałe 3,4 procent (rok temu 4,15 proc.). Wpływy z tytułu reklamy tranzytowej były niższe w porównaniu z drugim kwartałem 2010 roku o 19,7 procent. Spadek wydatków na reklamę tranzytową w pierwszym półroczu 2011 roku w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego wyniósł  21,5 procent.

IGRZ zrzesza największe podmioty z branży, w tym AMS (grupa Agory), Stroer Polska (przejął News Outdoor Poland), Clear Channel Poland, a także giełdowe CAM Media.

To oznacza, że mimo agresywnej kampanii rebrandingowej Polskiej Telefonii Cyfrowej (zmieniała markę z Era na T-Mobile) rynek ten zanotował  1,4-proc. spadek wpływów w porównaniu z analogicznym okresem 2010 r.

Spadek ten był tym samym wolniejszy niż w I kwartale br., gdy wpływy firm skurczyły się rok do roku o 5 proc. - Wynik ten świadczy o zahamowaniu tendencji spadkowej w reklamie „out of Home" w bieżącym roku -  ocenił Lech Kaczoń, prezes IGRZ.

Biznes
Jakie prezenty dostał ostatnio król Karol? Oficjalny rejestr podarków
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Biznes
Taylor Swift odkupiła prawa do swoich pierwszych sześciu płyt
Biznes
Zielona transformacja MŚP. Jak zapewnić sobie zysk, przewagę konkurencyjną i dostęp do finansowania?
Biznes
Polska armia kupuje amunicję. Nowy kontrakt zbrojeniowy wart setki milionów
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
Liechtenstein pułapką na oligarchów. Uciekli ludzie, którym powierzyli majątki
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont