Zysk netto grupy Danone zwiększył się do 861 mln euro, z 838 mln euro rok wcześniej. Był mniejszy niż prognozowali analitycy przepytani przez agencję Bloomberg. Spodziewali się, że wniesie on 899,1 mld euro.
Przychody Danone ze sprzedaży wody zwiększyły się o ok. 16,6 proc. Natomiast większość jej sprzedaży poszła w górę o 10,3 proc.
Sprzedaż produktów mleczarskich urosła o niemal 6 proc. W ubiegłym roku francuski koncern kupił pakiet kontrolny akcji w OAO Unimilk i stał się największym graczem na rynku mleczarskim w Rosji.
Wielkość sprzedaży produktów mleczarskich grupy urosła w pierwszym półroczu o 1,4 proc. Natomiast tylko w drugim kwartale była o 0,2 proc. niższy niż rok wcześniej.
Od stycznia do końca czerwca 2011 r. w Europie wielkość sprzedaży spożywczej grupy spadła o 0,3 proc. W Azji Danone poprawił wolumen o 15,3 proc. Natomiast przychody koncernu urosły tam o 19,5 proc.