Wyższa sprzedaż Danone

W pierwszej połowie 2011 r. producent Actimela i Activii miał ok. 9,7 mld euro przychodów. To niemal o 9 proc. więcej niż rok wcześniej

Publikacja: 28.07.2011 13:22

Zysk netto grupy Danone zwiększył się do 861 mln euro, z 838 mln euro rok wcześniej. Był mniejszy niż prognozowali analitycy przepytani przez agencję Bloomberg. Spodziewali się, że wniesie on 899,1 mld euro.

Przychody Danone ze sprzedaży wody zwiększyły się o ok. 16,6 proc. Natomiast większość jej sprzedaży poszła w górę o 10,3 proc.

Sprzedaż produktów mleczarskich urosła o niemal 6 proc. W ubiegłym roku francuski koncern kupił pakiet kontrolny akcji w OAO Unimilk i stał się największym graczem na rynku mleczarskim w Rosji.

Wielkość sprzedaży produktów mleczarskich grupy urosła w pierwszym półroczu o 1,4 proc. Natomiast tylko w drugim kwartale  była o 0,2 proc. niższy niż rok wcześniej.

Od stycznia do końca czerwca 2011 r. w Europie wielkość sprzedaży spożywczej grupy spadła o 0,3 proc. W Azji Danone poprawił wolumen o 15,3 proc. Natomiast przychody koncernu urosły tam o 19,5 proc.

Początek czwartkowych notowań akcje Danone zaczęły od spadków na poziomie ok. 3 proc.

Zysk netto grupy Danone zwiększył się do 861 mln euro, z 838 mln euro rok wcześniej. Był mniejszy niż prognozowali analitycy przepytani przez agencję Bloomberg. Spodziewali się, że wniesie on 899,1 mld euro.

Przychody Danone ze sprzedaży wody zwiększyły się o ok. 16,6 proc. Natomiast większość jej sprzedaży poszła w górę o 10,3 proc.

Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce bojowe Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej