Grupa Empik Media&Fashion kupiła 70 proc. akcji Gandalfa od  dotychczasowych akcjonariuszy za 12 mln zł. Założyciele e-sklepu Anetta  Wilczyńska i Paweł Goszczyński zostają w firmie I nadal będą ją rozwijać.  Dodatkowo EM&F w ramach podpisanej umowy zagwarantował sobie prawo  odkupienia, a mniejszościowemu udziałowcowi prawo zbycia pozostałych  udziałów Gandalf w ramach opcji PUT/CALL, począwszy od 2015 r.

Gandalf Sp. z o.o. jest jedną z najbardziej uznanych  księgarni  internetowych w Polsce, jak również zdecydowanym liderem w dystrybucji  podręczników szkolnych w Internecie, z ofertą ponad 180 tys. produktów i  rocznymi obrotami na poziomie 21 mln złotych. Rynek podręczników w Polsce  warty jest ok 1 mld zł - czyli to co trzecia złotówka wydawana na  książki.

- Dotychczas udział podręczników w sprzedaży Empiku był  minimalny. Rynek podręczników w ostatnich latach rósł systematycznie,  zarówno ze względu na liczbę wydawanych tytułów, wielkość nakładów, jak  również przychody ze sprzedaży. Dlatego zdecydowanie chcemy w nim  partycypować - mówi Maciej Szymański, prezes grupy Empik Media &  Fashion.

Firma podaje w komunikacie, że przejęcie Gandalfa pozwoli na osiagniecie  wielu synergii jak zbudowanie pozycji rynkowej Empiku w kategorii  podręczników, czy wykorzystanie fizycznych punktów zamówień oraz odbioru w  sieci salonów Empik. Docelowo w grę wchodzi wykorzystanie platformy  logistycznej Empiku, czy zbudowanie wspólnej, multi-kanałowej bazy  klientów internetowych i tradycyjnych.

- Pozyskanie EMF jako inwestora strategicznego, stanowi kolejny kluczowy  etap w rozwoju księgarni internetowej Gandalf i otwiera przed nami wiele  możliwości -  mówi Anetta Wilczyńska, prezes Gandalfa