Małe, ale luksusowe

Designerska wersja Fiat 500 (by Gucci) była już pokazywana wcześniej w Genewie. Podczas frankfurckiego salonu auto promuje Jennifer Lopez

Publikacja: 14.09.2011 13:56

Małe, ale luksusowe

Foto: AFP

Ale Fiat nie jest jedynym europejskim producentem, który pokazuje we Frankfurcie małe auta gotowe do podbicia świata, a w szczególności rynku amerykańskiego.

Jennifer Lopez zachęca do kupowania „500" w wymagającym od niej wręcz akrobatycznych umiejętności teledysku w stylu disco. Na końcu już szeptem mówi: — Do zobaczenia na drodze. I wsiada do „500", w której nawet pasy bezpieczeństwa są w kultowych kolorach Gucciego — zielonym i czerwonym. Ubrana jest naturalnie w sukienkę ze słynnego włoskiego domu mody, a auto ma logo Gucci na karoserii. Zresztą wszystko w środku też jest „gucci". Na zachodzie Europy ta zabawka kosztuje od 17 tys. euro w wersji podstawowej. W Polsce można ją kupić od 66 tys. złotych, w wersji kabrio — od 77 tys. W Stanach Zjednoczonych standardowa 500, nie model Gucci kosztuje od 15,5 tys. dol.

Ten samochód który tak jak i poprzedni designerski model — Barbie, który sprzedawał się najlepiej w Japonii, robi furorę w Stanach Zjednoczonych. Mimo, że jak na warunki amerykańskie jest pojazdem niewielkim, został oficjalnym autem Nowojorskiego Tygodnia Mody. I mimo, że po Nowym Jorku jeździ się zupełnie inaczej, niż po wąskich uliczkach starych europejskich miast, ten model kupiła już słynna topmodelka Elle Macperson/

Nie ma wątpliwości Fiat znów trafił w gusty klientów i mocno trzyma się w segmencie małych aut, gdzie robi się coraz ciaśniej. We Frankfurcie z niecierpliwością czekano na Volkswagena up, ale auto nie zachwyciło. Koncern przyzwyczaił już, że można od niego wymagać więcej. Małe auto pokazał też Mercedes klasie B, była także premiera nowej odświeżonej Pandy.

W przyszłym roku Mercedes pokaże bardziej sportową pięciodrzwiową wersję A-Class, który będzie początkiem całej rodziny, w której znajdą się małe coupe, auto sportowe i jeszcze jeden model, którego na razie nie ujawnia.

Na produkcję małych aut koncern przeznaczył 1,3 miliarda euro, jakie zostały zainwestowane w fabrykę na Węgrzech. Tak samo, jak Fiat, a wcześniej BMW ze swoim Mini, Mercedes postanowił wprowadzić małe auta na rynek amerykański. Według przedstawicieli służb prasowych koncernu stanie się to najprawdopodobniej w 2013 roku, a na pierwszy ogień ma pójść auto z klasy B. To jednak bardzo trudny rynek BMW miał już mniejsze szczęście z z modelami z serii 1 sprzedał ich jedynie 13,132 tys sztuk, zaś Audi który postawił na A3, musiał zadowolić się jeszcze mniejszym sukcesem — 6558. Joachim Schmidt, szef marketingu i sprzedaży w Mercedesie zapewnia jednak, że dilerzy tej marki w Stanach Zjednoczonych są gotowi na wprowadzenie małych aut. Ale „maluch" Mercedesa nie jest takim zwyczajnym małym autem. Tak jak „500" jest wyposażony w dostęp do Internetu, ma podłączenie do iPoda i cały szereg innych gadżetów, które dotychczas montowane były w droższych autach klasy C. Jednocześnie firma cięła koszty przy jego produkcji, między innymi montując specjalny system napędu na przednie koła.

Zdaniem Tima Uruquarda z IHS Automotive małe auta w Europie będą coraz bardziej popularne z powodu ostrzejszym wymagań ochrony środowiska. To dlatego — jego zdaniem— niemieccy producenci luksusowych aut teraz coraz intensywniej interesują się małymi autami.

Ale Fiat nie jest jedynym europejskim producentem, który pokazuje we Frankfurcie małe auta gotowe do podbicia świata, a w szczególności rynku amerykańskiego.

Jennifer Lopez zachęca do kupowania „500" w wymagającym od niej wręcz akrobatycznych umiejętności teledysku w stylu disco. Na końcu już szeptem mówi: — Do zobaczenia na drodze. I wsiada do „500", w której nawet pasy bezpieczeństwa są w kultowych kolorach Gucciego — zielonym i czerwonym. Ubrana jest naturalnie w sukienkę ze słynnego włoskiego domu mody, a auto ma logo Gucci na karoserii. Zresztą wszystko w środku też jest „gucci". Na zachodzie Europy ta zabawka kosztuje od 17 tys. euro w wersji podstawowej. W Polsce można ją kupić od 66 tys. złotych, w wersji kabrio — od 77 tys. W Stanach Zjednoczonych standardowa 500, nie model Gucci kosztuje od 15,5 tys. dol.

Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji