W 25 krajach Unii (bez Cypru i Malty) sprzedano łącznie 1 231 147 pojazdów, co oznacza wzrost o 0,6 proc. Od początku roku sprzedaż w Unii zmniejszyła się o 1,1 proc., do 10,1 mln szt. – podała organizacja producentów ACEA.

Poprawę we wrześniu zapewnił rynek niemiecki, ze skokiem o 8,1 proc., do 280,7 tys. samochodów zarejestrowanych. Sprzedaż zmalała zaś w Wielkiej Brytanii (o 0,8 proc., do 332,5 tys.), we Francji (o 1,4 proc., do 167,6 tys.), we Włoszech o 5,7 proc., do 146,4 tys., i w Hiszpanii – o 1,3 proc., do 55,6 tys. Rynek w Polsce skurczył się o 9,6 proc., do 21,2 tys. szt.

Po dziewięciu miesiącach Niemcy są nadal rynkiem rosnącym o 10,8 proc., do 2,402 mln sztuk. Poprawiła się minimalnie Francja (+0,2 proc., 1,7 mln szt.), pozostałe kraje notują spadek sprzedaży. Hiszpania o 20,7 proc., do 624 tys., Włochy o 11,3 proc., do 1,4 mln szt. W. Brytania o 5 proc., do 1,55 mln szt. W Polsce sprzedaż zmalała o 6 proc., do 202 596.

Wśród firm liderem na rynku jest grupa Volkswagena z udziałem 23,1 proc. we wrześniu i od początku roku, przed PSA Peugeot Citroen (10,6 proc., a od stycznia 12,7 proc.).