Reklama

Wykonawca A2 broni się przed upadłością

Podwykonawcy pracujący dla DSS zapowiadają złożenie wniosku o upadłość firmy. Powodem mają być zaległości w płaceniu należności.

Publikacja: 15.02.2012 13:50

Wykonawca A2 broni się przed upadłością

Foto: Fotorzepa, RP Radek Pasterski

Jak wynika  z nieoficjalnych informacji  spółka  Dolnośląskie Surowce Skalne zalega swoim dostawcom  około 30 mln zł. Część z nich, po nieudanych próbach  odzyskania należności, rozważa złożenie wniosku o ogłoszenie upadłości firmy. – Rozważam dołączenie się do wniosku. DSS jest mi winien  ok. 6 mln zł – mówi Paweł Winnicki, który sprzedaje na budowę kruszywo. – Żadne próby zawarcia porozumienia nie przynoszą rezultatów.  DSS  chce bym udzielił im rabatu w wysokości 30 proc. a na to nie mogę się zgodzić – mówi Winnicki.

DSS zalega tez ok. 45 tys. zł firmie Tekka, która dostarcza piasek na budowę – Usłyszałem, że zapłaty należności mogą spodziewać się pod koniec marca – mówi Konstanty Sochacki, właściciel firmy. Jednym z wierzycieli  spółki budującej trasę A2 jest tez PKP Cargo.

Dzisiaj Władze Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad spotkały się z władzami spółki DSS i jej czeskiego partnera Bogl a Krysl. – DSS poinformował nas, że z częścią swoich wykonawców podpisał ugody, dzięki którym wnioski o ogłoszenie upadłości zostaną wycofane. Z  pozostałymi usługodawcami wciąż negocjuje tak by kontrakty odpowiadały wartości rynkowej – mówi Urszula Nelken, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.  -  Konsorcjum zapewniło nas, że  dziennie  dostawy materiałów na budowę 20m tys. ton piasku i 10 tys. ton kruszyw są niezagrożone, podobnie jak termin zakończenia inwestycji – dodaje Nelken.

Zgodnie kontraktem   polsko -  czeskie konsorcjum  ma skończyć budowę 20 km odcinka trasy A2 między Łodzią a Warszawa do połowy października. W maju na mistrzostwa Euro 2012 trasa ma być przejezdna.

DSS i Bogla a Krysl reazacuja inwestycje za 615 mln zł netto. W połowie stycznie nastąpiła reorganizacja  konsorcjum. Czesi wzięli na siebie finansowanie inwestycji w większym zakresie i rozszerzyli zakres prac.

Reklama
Reklama

Do maja 2010 roku ten fragment autostrady budowała chińska firma Covec. Zeszła z placu budowy po tym, jak nie udało jej się wynegocjować  z GDDKiA   wzrostu  wartości kontraktu.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama