Wykonawca A2 broni się przed upadłością

Podwykonawcy pracujący dla DSS zapowiadają złożenie wniosku o upadłość firmy. Powodem mają być zaległości w płaceniu należności.

Publikacja: 15.02.2012 13:50

Wykonawca A2 broni się przed upadłością

Foto: Fotorzepa, RP Radek Pasterski

Jak wynika  z nieoficjalnych informacji  spółka  Dolnośląskie Surowce Skalne zalega swoim dostawcom  około 30 mln zł. Część z nich, po nieudanych próbach  odzyskania należności, rozważa złożenie wniosku o ogłoszenie upadłości firmy. – Rozważam dołączenie się do wniosku. DSS jest mi winien  ok. 6 mln zł – mówi Paweł Winnicki, który sprzedaje na budowę kruszywo. – Żadne próby zawarcia porozumienia nie przynoszą rezultatów.  DSS  chce bym udzielił im rabatu w wysokości 30 proc. a na to nie mogę się zgodzić – mówi Winnicki.

DSS zalega tez ok. 45 tys. zł firmie Tekka, która dostarcza piasek na budowę – Usłyszałem, że zapłaty należności mogą spodziewać się pod koniec marca – mówi Konstanty Sochacki, właściciel firmy. Jednym z wierzycieli  spółki budującej trasę A2 jest tez PKP Cargo.

Dzisiaj Władze Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad spotkały się z władzami spółki DSS i jej czeskiego partnera Bogl a Krysl. – DSS poinformował nas, że z częścią swoich wykonawców podpisał ugody, dzięki którym wnioski o ogłoszenie upadłości zostaną wycofane. Z  pozostałymi usługodawcami wciąż negocjuje tak by kontrakty odpowiadały wartości rynkowej – mówi Urszula Nelken, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.  -  Konsorcjum zapewniło nas, że  dziennie  dostawy materiałów na budowę 20m tys. ton piasku i 10 tys. ton kruszyw są niezagrożone, podobnie jak termin zakończenia inwestycji – dodaje Nelken.

Zgodnie kontraktem   polsko -  czeskie konsorcjum  ma skończyć budowę 20 km odcinka trasy A2 między Łodzią a Warszawa do połowy października. W maju na mistrzostwa Euro 2012 trasa ma być przejezdna.

DSS i Bogla a Krysl reazacuja inwestycje za 615 mln zł netto. W połowie stycznie nastąpiła reorganizacja  konsorcjum. Czesi wzięli na siebie finansowanie inwestycji w większym zakresie i rozszerzyli zakres prac.

Do maja 2010 roku ten fragment autostrady budowała chińska firma Covec. Zeszła z placu budowy po tym, jak nie udało jej się wynegocjować  z GDDKiA   wzrostu  wartości kontraktu.

Jak wynika  z nieoficjalnych informacji  spółka  Dolnośląskie Surowce Skalne zalega swoim dostawcom  około 30 mln zł. Część z nich, po nieudanych próbach  odzyskania należności, rozważa złożenie wniosku o ogłoszenie upadłości firmy. – Rozważam dołączenie się do wniosku. DSS jest mi winien  ok. 6 mln zł – mówi Paweł Winnicki, który sprzedaje na budowę kruszywo. – Żadne próby zawarcia porozumienia nie przynoszą rezultatów.  DSS  chce bym udzielił im rabatu w wysokości 30 proc. a na to nie mogę się zgodzić – mówi Winnicki.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca