Zachęcony sukcesem inwestycji w Facebook i Yelp firma Elevation Partners pragnie zebrać 1 mld dolarów na nowy fundusz.
Nazwa Elevation Partners wywodzi się z przeboju U2 z 2000 roku. Fundusz inwestuje w media, rozrywkę i przemysł technologiczny. Firma przygotowuje się do zebrania funduszy, jako że Facebook – ich najbardziej opłacalna inwestycja szykuje się do debiutu na giełdzie.
W latach 2009-2010 Elevation zainwestował 270 mln dolarów w Facebooka. Serwis społecznościowy wyceniany jest obecnie na 16 mld dolarów, po debiucie jego wartość może wzrosnąć do 75 mld, a niektórzy analitycy uważają, że nawet do 100 mld dolarów.
Firma zainwestowała 100 mln dol. w portal konsumencki Yelp, który w 2010 r. wyceniany był na 500 mln dol. Kapitalizacja Yelpa obecnie wynosi 1,4 mld dolarów.
Nie wszystkie inwestycje funduszu Elevation były udane. Jedna czwarta z inwestycji wartej 1,8 mld włożona w producenta smartphonów Palm Inc. przyniosła zaledwie 1,5 procent zwrotu; udziały odkupił dwa lata temu Hewlett Packard.