Reklama

Resort gospodarki stawia na turystykę medyczną

Ministerstwo Gospodarki podpisało umowę z konsorcjum, które w ramach funduszy unijnych będzie realizowało program promocji polskiego sektora turystyki medycznej na świecie

Publikacja: 17.04.2012 17:41

W ramach funduszy unijnych MG przeznaczyło 4 mln zł na promocję tego sektora.

"Turystyka medyczna to jeden z rozwojowych sektorów polskiej gospodarki o wysokim potencjale eksportowym" - czytamy we wtorkowym komunikacie Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ).

Program, realizowany przez konsorcjum w składzie: Europejskie Centrum Przedsiębiorczości (EuCP), AMEDS Centrum oraz PAIiIZ będzie trwał 36 miesięcy. W ramach poddziałania 6.5.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka konsorcjum będzie organizowało udział przedstawicieli polskich placówek medycznych w międzynarodowych konferencjach i wystawach branżowych. Ponadto będzie organizowało szkolenia dla przedstawicieli placówek medycznych, misje gospodarcze i wizyty studyjne a także przygotuje publikację sektorowych materiałów informacyjno-promocyjnych, opracowanie nt. polskiej branży turystyki medycznej wraz z kompleksowym przewodnikiem dla osób pragnących skorzystać z usług polskich placówek medycznych oraz film reklamowy o branży.

Jak wynika z komunikatu, przedsiębiorcy będą mogli ubiegać się o zwrot wydatków poniesionych w związku z działaniami promocyjnymi, nawet do 75 proc. kosztów kwalifikowanych. "Możliwość dofinansowania pojawi się wraz z ogłoszeniem przez Ministerstwo Gospodarki konkursu w ramach Poddziałania 6.5.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka" - napisano.

Szczegóły dotyczące naboru i dokumentów niezbędnych do złożenia wniosku zostaną opublikowane przez MG na stronie http://www.mg.gov.pl/node/10299 w późniejszym terminie.

Reklama
Reklama

Działania w ramach programu zostały podzielone pomiędzy poszczególnych członków konsorcjum. AMEDS zajmuje się naborem kandydatów do udziału w targach, misjach gospodarczych, szkoleniach a także przygotowywaniem materiałów promocyjnych dla całej branży. PAIiIZ będzie odpowiedzialna za udział polskich firm w zagranicznych imprezach a także za wizyty studyjne dziennikarzy zagranicznych w Polsce. Natomiast EuCP odpowiada za kontakty z MG oraz prowadzi rozliczenia w ramach projektu.

Obecnie konsorcjum jest na etapie przygotowania materiałów informacyjno-promocyjnych oraz spotkań z pierwszymi przedstawicielami placówek medycznych. "Realizatorzy programu pragną systematycznie przekazywać informacje przedsiębiorcom, zarówno tym, których dane już znajdują się w bazie projektu, jak i zainteresowanym, którzy zgłoszą chęć uczestnictwa w programie" - napisano w komunikacie.

W ramach funduszy unijnych MG przeznaczyło 4 mln zł na promocję tego sektora.

"Turystyka medyczna to jeden z rozwojowych sektorów polskiej gospodarki o wysokim potencjale eksportowym" - czytamy we wtorkowym komunikacie Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ).

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Reklama
Biznes
Inwestorzy uznali, że Berkshire bez Buffetta to już nie to samo
Biznes
Elektrim znowu przedmiotem sporu. Zygmunt Solorz będzie go bronić przed dziećmi
Biznes
Największa stocznia wojenna Rosji bez pieniędzy na działalność
Biznes
Banki chcą osobistej rozmowy z założycielem Polsatu
Biznes
Niemcy intensywnie kupują sprzęt dla wojska
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama