W platformie znaleźli się pro­du­cen­ci po­jaz­dów eko­lo­gicz­nych, kom­po­nen­tów do ich pro­duk­cji oraz in­sty­tu­cje za­in­te­re­so­wa­ne roz­wo­jem sek­to­ra: m.in. So­la­ris, NGV Au­to­gas, DZT Fa­bry­ka Sa­mo­cho­dów, Pol­ska Izba Mo­to­ry­za­cyj­na i Kra­jo­wy Punkt Kon­tak­to­wy przy In­sty­tu­cie Pod­sta­wo­wych Pro­ble­mów Tech­ni­ki PAN. – Mu­si­my zmniejszać dy­stans dzie­lą­cy nas od roz­wi­nię­tych kra­jów za­chod­nich – twier­dzi Zbi­gniew Tu­rek, ini­cja­tor plat­for­my, ko­or­dy­na­tor Prio­ry­te­tu Trans­port w 7 Pro­gra­mie Ra­mo­wym.

Ce­lem plat­for­my jest wy­ko­rzy­sta­nie po­ten­cja­łu bran­ży i uspraw­nie­nie wy­ko­rzy­sta­nia fun­du­szy dla roz­wi­ja­nia eko­lo­gicz­nych tech­no­lo­gii. We­dług eks­per­tów roz­wój eko­lo­gii w pol­skim trans­por­cie bę­dzie za­le­żał w pierw­szej ko­lej­no­ści od tem­pa prac nad sys­te­ma­mi na­pę­do­wy­mi.

Obec­nie jest u nas bar­dzo du­że za­in­te­re­so­wa­nie na­pę­da­mi hy­bry­do­wy­mi oraz elek­trycz­ny­mi. Nie­któ­re fir­my chcą roz­wi­jać tech­no­lo­gie na­pę­dów ga­zo­wych – CNG oraz LNG. Do plat­for­my przy­stą­pi­ła tak­że bran­ża trans­por­tu szy­no­we­go (PESA – pro­du­cent tram­wa­jów oraz ope­ra­tor – Tram­wa­je War­szaw­skie), a tak­że prze­mysł lot­ni­czy, re­pre­zen­to­wa­ny przez pro­du­cen­ta ma­łych sa­mo­lo­tów.