Nie bez powodu z telewizyjnych anten zniknęły obśmiewane przez felietonistów audiotele, podczas gdy nadal trzymają się zdrapki i konkursy na opakowaniach. Jak wynika z najnowszego sondażu On Board PR Ecco Network, to właśnie one cieszą się największym zaufaniem wśród polskich konsumentów. Jednak i tak niewielkim- ufa im zaledwie 8 proc. (zdrapkom) i 5 proc. (konkursom na opakowaniach ) Polaków. Najwięcej podejrzeń budzą w nas konkursy internetowe i audiotele, które docenia zaledwie 1-2 proc. konsumentów.
A i tak większość, bo 75 proc. z ponad tysiąca ankietowanych Polaków twierdzi,że konkursom nie ufa. Jeszcze większy odsetek sceptyków (prawie 80 proc.) jest wśród osób po 40.tce, którzy – jak ocenia Tomasz Lis z On Board PR- mają za sobą więcej rozczarowań związanych z przegraną. Z największą ufnością do konkursów konsumenckich podchodzi najmłodsze pokolenie nastolatków – wśród których co drugi wierzy w szanse wygranej. Najchętniej gotówkowej- bo jak wynika z badania- perspektywa wygrania pieniędzy kusi nas dużo bardziej niż nagrody rzeczowe- woli ją prawie dwie trzecie Polaków. Nic dziwnego,że w konkursach z nagrodami w gotówce to jeden z najbardziej popularnych promocji np. stacji radiowych.