Zysk brutto Poczty Polskiej wzrósł o 154 proc.

Zysk brutto Poczty Polskiej w 2011 roku wzrósł o 154 proc. w porównaniu do roku 2010 r. i sięgnął 158,8 mln zł, natomiast zysk brutto Grupy Poczty Polskiej wzrósł o ponad 150 proc. do 205,9 mln zł - podał zarząd Poczty Polskiej

Publikacja: 17.05.2012 15:16

PAP

Rentowność obrotu brutto Poczty Polskiej w 2011 roku wyniosła 2,5 proc. Oznacza to wzrost o 1,5 punktu procentowego w porównaniu do roku 2010. W 2009 roku wskaźnik ten był ujemny i wyniósł minus 2,3 proc.

W 2011 r. przychody były niższe o 2,1 proc. i wyniosły 6 mld 380 mln zł, a koszty działania spółki spadły o 3,6 proc. do 6 mld 221 mln zł.

Prezes Poczty Polskiej Jerzy Jóźkowiak podkreślił, że kluczowym celem zarządu jest stabilizacja finansowa i rentowność spółki, a wyniki, które firma osiągnęła w ubiegłym roku potwierdzają skuteczność prowadzonych działań restrukturyzacyjnych.

"Mimo, że trendy rynkowe nie były zbyt sprzyjające, wyniki finansowe za rok 2011 są lepsze niż były planowane. I wstępne wyniki za pierwszy kwartał tego roku również są lepsze niże te, które planowaliśmy" - powiedział Jóźkowiak podczas czwartkowej konferencji prasowej.

Dodał, że w pierwszym kwartale 2012 r. poczta zanotowała wzrost przychodów w usługach listowych dla biznesu, co jest ważne w związku z negatywnymi trendami w tym obszarze, jak również aktywnymi działaniami konkurencji.

Przychody z usług bankowo-ubezpieczeniowych wzrosły w I kwartale 2012 roku o 32 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2011 r., a o 11 proc. poprawiły się przychody z usług logistyki gotówki.

Swój zysk brutto poprawiła w ubiegłym roku każda ze spółek Grupy, przede wszystkim Bank Pocztowy, którego wynik brutto poprawił się o ponad 114 proc. rok do roku i wyniósł 37,5 mln zł. Rozwój usług bankowo-ubezpieczeniowych jest jednym z najważniejszych obszarów, w których Poczta Polska będzie zwiększała swoją obecność.

Przychody Grupy Poczty Polskiej wyniosły w 2011 roku 6 mld 799 mln zł, co oznacza spadek o 1,4 proc. Koszty obniżyły się natomiast o 3,2 proc. W 2011 roku nie przekroczyły 6 mld 600 mln zł. Rentowność obrotu brutto Grupy Poczty Polskiej w 2011 roku wyniosła 3 proc. Oznacza to wzrost o 1,8 punktu procentowego w porównaniu do roku 2010. W 2009 roku wskaźnik ten był ujemny i wyniósł minus 1,8 proc.

Zarząd poinformował, że firma rozpoczęła realizację pierwszego w historii spółki, Programu Dobrowolnych Odejść, który ruszył pod koniec stycznia i zakończył się 31 marca br. Maksymalnie mogło się do niego zapisać 2300 osób. Do programu zgłosiło się ponad 2800 osób. Obecnie trwa analiza złożonych wniosków.

Rentowność obrotu brutto Poczty Polskiej w 2011 roku wyniosła 2,5 proc. Oznacza to wzrost o 1,5 punktu procentowego w porównaniu do roku 2010. W 2009 roku wskaźnik ten był ujemny i wyniósł minus 2,3 proc.

W 2011 r. przychody były niższe o 2,1 proc. i wyniosły 6 mld 380 mln zł, a koszty działania spółki spadły o 3,6 proc. do 6 mld 221 mln zł.

Pozostało 85% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca