Zysk brutto Poczty Polskiej wzrósł o 154 proc.

Zysk brutto Poczty Polskiej w 2011 roku wzrósł o 154 proc. w porównaniu do roku 2010 r. i sięgnął 158,8 mln zł, natomiast zysk brutto Grupy Poczty Polskiej wzrósł o ponad 150 proc. do 205,9 mln zł - podał zarząd Poczty Polskiej

Publikacja: 17.05.2012 15:16

Rentowność obrotu brutto Poczty Polskiej w 2011 roku wyniosła 2,5 proc. Oznacza to wzrost o 1,5 punktu procentowego w porównaniu do roku 2010. W 2009 roku wskaźnik ten był ujemny i wyniósł minus 2,3 proc.

W 2011 r. przychody były niższe o 2,1 proc. i wyniosły 6 mld 380 mln zł, a koszty działania spółki spadły o 3,6 proc. do 6 mld 221 mln zł.

Prezes Poczty Polskiej Jerzy Jóźkowiak podkreślił, że kluczowym celem zarządu jest stabilizacja finansowa i rentowność spółki, a wyniki, które firma osiągnęła w ubiegłym roku potwierdzają skuteczność prowadzonych działań restrukturyzacyjnych.

"Mimo, że trendy rynkowe nie były zbyt sprzyjające, wyniki finansowe za rok 2011 są lepsze niż były planowane. I wstępne wyniki za pierwszy kwartał tego roku również są lepsze niże te, które planowaliśmy" - powiedział Jóźkowiak podczas czwartkowej konferencji prasowej.

Dodał, że w pierwszym kwartale 2012 r. poczta zanotowała wzrost przychodów w usługach listowych dla biznesu, co jest ważne w związku z negatywnymi trendami w tym obszarze, jak również aktywnymi działaniami konkurencji.

Przychody z usług bankowo-ubezpieczeniowych wzrosły w I kwartale 2012 roku o 32 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2011 r., a o 11 proc. poprawiły się przychody z usług logistyki gotówki.

Swój zysk brutto poprawiła w ubiegłym roku każda ze spółek Grupy, przede wszystkim Bank Pocztowy, którego wynik brutto poprawił się o ponad 114 proc. rok do roku i wyniósł 37,5 mln zł. Rozwój usług bankowo-ubezpieczeniowych jest jednym z najważniejszych obszarów, w których Poczta Polska będzie zwiększała swoją obecność.

Przychody Grupy Poczty Polskiej wyniosły w 2011 roku 6 mld 799 mln zł, co oznacza spadek o 1,4 proc. Koszty obniżyły się natomiast o 3,2 proc. W 2011 roku nie przekroczyły 6 mld 600 mln zł. Rentowność obrotu brutto Grupy Poczty Polskiej w 2011 roku wyniosła 3 proc. Oznacza to wzrost o 1,8 punktu procentowego w porównaniu do roku 2010. W 2009 roku wskaźnik ten był ujemny i wyniósł minus 1,8 proc.

Zarząd poinformował, że firma rozpoczęła realizację pierwszego w historii spółki, Programu Dobrowolnych Odejść, który ruszył pod koniec stycznia i zakończył się 31 marca br. Maksymalnie mogło się do niego zapisać 2300 osób. Do programu zgłosiło się ponad 2800 osób. Obecnie trwa analiza złożonych wniosków.

Biznes
Donald Trump rozważa sprzedaż czerwonej Tesli – symbolu poparcia dla Elona Muska
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Oligarchowie - Unia Europejska: 0-5. Nie będzie zdejmowania sankcji
Biznes
Gigantyczne przejęcie w telekomunikacji. Hurtownik światłowodowy na zakupach
Biznes
Trump rozmawia z Xi, nowa pomoc dla Ukrainy i rekordowe inwestycje w energię
Biznes
Czy należy zakazać reklamy alkoholu? Eksperci są zgodni