Rentowność obrotu brutto Poczty Polskiej w 2011 roku wyniosła 2,5 proc. Oznacza to wzrost o 1,5 punktu procentowego w porównaniu do roku 2010. W 2009 roku wskaźnik ten był ujemny i wyniósł minus 2,3 proc.
W 2011 r. przychody były niższe o 2,1 proc. i wyniosły 6 mld 380 mln zł, a koszty działania spółki spadły o 3,6 proc. do 6 mld 221 mln zł.
Prezes Poczty Polskiej Jerzy Jóźkowiak podkreślił, że kluczowym celem zarządu jest stabilizacja finansowa i rentowność spółki, a wyniki, które firma osiągnęła w ubiegłym roku potwierdzają skuteczność prowadzonych działań restrukturyzacyjnych.
"Mimo, że trendy rynkowe nie były zbyt sprzyjające, wyniki finansowe za rok 2011 są lepsze niż były planowane. I wstępne wyniki za pierwszy kwartał tego roku również są lepsze niże te, które planowaliśmy" - powiedział Jóźkowiak podczas czwartkowej konferencji prasowej.
Dodał, że w pierwszym kwartale 2012 r. poczta zanotowała wzrost przychodów w usługach listowych dla biznesu, co jest ważne w związku z negatywnymi trendami w tym obszarze, jak również aktywnymi działaniami konkurencji.