Apple, którego wartość wzrosła w ciągu roku o prawie jedną piątą, utrzymał zdobytą w ubiegłym roku pozycję lidera. Drugiego miejsca nie obronił jednak wyceniany na prawie 108 mld dolarów Google- w tym roku wyprzedził go IBM zwiększając swą wartość do niemal 116 mld dolarów, czyli o jedną siódmą. Google, który przez kilka lat by liderem BrandZ, musiał teraz zadowolić się trzecim miejscem.
Jednak marką, która w siódmej już edycji rankingu BrandZ zanotowała najwyższy wzrost wartości był Facebook- wyceniany teraz na 33,2 mld dolarów, o trzy czwarte więcej niż przed rokiem. To dało mu awans na 19 miejsce zestawienia, w którym kolejny rok z rzędu czołówkę zdominowały marki technologiczne.
Najdroższym „tradycyjnym" brandem jest McDonalds, który wart 95,2 mld dolarów uplasował się na czwartej pozycji.
Autor badania, firma badawcza Millward Brown, należąca do mediowego potentata WPP, zwraca jednak uwagę,że nawet mocne tradycyjne marki zdobywają rynkową przewagę dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym- jak choćby Burberry, która w sieci stworzyła wirtualny świat z pokazami mody.
Ranking potwierdza globalną siłę amerykańskich marek, które zdominowały pierwszą 10. tkę zestawienia. Jest w niej tylko jedna marka spoza USA- na 10. pozycji uplasował się brand China Mobile. Cała setka najdroższych marek świata jest warta 2,4 biliona dolarów.