Niemiecki OLT sprzedany

Holendrzy z Panta Holdings BV kupili od Amber Gold niemieckiego przewoźnika, OLT Express Germany. To jedyna część lotniczej grupy OLT,która nadal lata.

Publikacja: 09.08.2012 14:12

Niemiecki OLT sprzedany

Foto: ROL

W końcu lipca zbankrutował polski OLT Express  (27 lipca) i OLT Express  Regional  (1 sierpnia) wykonujący loty czarterowe.

Panta Holdings jest  także  właścicielem Denim Air, przewoźnika specjalizującego się w wypożyczaniu samolotów wraz z załogami, który operuje flotą małych odrzutowców Fokker 50s i Fokker 100. Do Panty należały również VLM Airlines,które zostały sprzedane grupie Air France/KLM.

19 lipca doszło w Niemczech do przejęcia przez OLT innego regionalnego przewoźnika - Contact Air. Jak poinformowała Panta właśnie fakt,że niemiecki OLT latał Fokkerami, posiada również Saaby 2000 i 340   wpłynął  na jej  decyzję  o przejęciu  Contact Air . Model biznesowy  linii jest prosty: OLT Express Germany wyspecjalizował się w „zbieraniu"  pasażerów pozostawionych   w portach regionalnych przez duże linie - Lufthansę i Air Berlin.

Niemiecki OLT współpracował także ze skandynawskim SAS przewożąc pasażerów na trasie Brema- Kopenhaga i ze Swissem ( trasa Brema-Zurich) .

Teraz połączone Contact Air i OLT będą zatrudniać łącznie 500 pracowników w trzech bazach - w Bremie, Stuttgarcie i Saarbrucken.

Dyrektor generalny OLT Germany, Joachim Klein  twierdzi,że po  zmianie właściciela  linia będzie kontynuowała  dotychczasową strategię,czyli latania  po Niemczech i  krajach ościennych , także  do Polski, ostre cięcie kosztów,  rezygnacja z centrów przesiadkowych, co zapewni pełną elastyczność połączeń.

Na razie jednak pełna realizacja tej strategii może się okazać trudna, ponieważ 6 maszyn Contact Aira lata z załogami na zlecenie Lufthansy, a  umowa została podpisana do końca października i potem już nie zostanie przedłużona, a 2 na zlecenie Swissa.Pełną parą nowy OLT Express Germany ma więc wystartować dopiero od listopada,czyli w  najgłębszym dołku sezonu.

W końcu lipca zbankrutował polski OLT Express  (27 lipca) i OLT Express  Regional  (1 sierpnia) wykonujący loty czarterowe.

Panta Holdings jest  także  właścicielem Denim Air, przewoźnika specjalizującego się w wypożyczaniu samolotów wraz z załogami, który operuje flotą małych odrzutowców Fokker 50s i Fokker 100. Do Panty należały również VLM Airlines,które zostały sprzedane grupie Air France/KLM.

Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku