- Przedsiębiorcy odwrócili się od PO i jeżeli partia chce odzyskać ich zaufanie musi dokonać poważnych jakościowo zmian i żadne sztuczki propagandowe już nie wystarczą – komentuje Cezary Kaźmierczak, prezes ZPP. Zwraca również uwagę na to, iż prawie połowa nie wierzy już nikomu, bo nie ma w ogóle zamiaru brać udziału w najbliższych wyborach parlamentarnych.
– To z pewnością nie jest dobre dla kraju, bo przy tym poziomie nieufności, to zarządzanie jest możliwe już tylko przy pomocy metod pół-policyjnych - tłumaczy.
Wśród pozostałych partii zmiany preferencji wyborczych są niewielkie i wyraźnie widać, że ich działania wobec przedsiębiorców nie przynoszą efektów – PiS – 9 proc. wobec 8 proc. wcześniej, SLD – 5 proc. wobec 6 proc. wcześniej. PSL nie zmienił swojego stanu posiadania i zamierza na niego głosować 2 proc. szefów firm. Nienotowany wcześniej Ruch Palikota cieszy się poparciem 5 proc. przedsiębiorców.
W badaniu wzięło udział 576 przedsiębiorców, przeprowadzono je w styczniu.