Wielkie sieci łowią polskie hotele

Globalne marki łowią polskich hotelarzy na franczyzę

Aktualizacja: 09.04.2013 13:31 Publikacja: 09.04.2013 13:27

Coraz szybciej rozkręca się polski rynek hotelarski. Z początkiem maja do ekonomicznej sieci Best Western dołączy Top Hotel na Mazowszu. To kolejny obiekt tej globalnej marki, jaki rozpocznie działalność na zasadzie franczyzy. W ciągu ostatnich siedmiu miesięcy Best Western w Polsce powiększyła się o siedem hoteli: trzy w Trójmieście oraz po jednym w województwach dolnośląskim, lubelskim, świętokrzyskim i małopolskim. – Po intensywnym rozwoju sieci w północnej i południowej części kraju zdecydowaliśmy się na dołączenie kolejnego hotelu w województwie mazowieckim – mówi Gheorge Critescu, regionalny dyrektor sprzedaży Best Western na Polskę.

Uruchomienie nowych hoteli zapowiedziała także sieć DeSilva. W czerwcu otwarty zostanie hotel Mikołajki Resort by DeSilva, a pod koniec roku zacznie działać hotel w centrum Poznania. – Cieszymy się, że nasze obiekty wchodzą do kolejnych miast. Wkrótce będziemy mogli powiedzieć o ogólnopolskiej sieci hoteli DeSilva – podkreśla Witold Ignatowski, prezes spółki Hotele DeSilva.

De Silva to obok należącego już do Accoru Orbisu jedyna polska siec z polskim rodowodem, która postawiła na szybki rozwój. Dużo większą ekspansywność przejawiają bowiem na polskim rynku sieci zagraniczne. W ubiegłym roku Accor włączył do sieci 6 hoteli z 775 pokojami, Best Western – 7 z 414 pokojami, Louvre Hotels – 3 hotele liczące 398 pokoi.

Szybki rozwój widać także w droższych segmentach: InterContinental uruchomił 3 nowe hotele z 381 pokojami, a Hilton Worldwide – 2 hotele z 205 pokojami.

Zdaniem analityków branży, Polska jest na celowniku wielkich marek hotelarskich ze względu na duży potencjał rynku, a przede wszystkim niski wskaźnik usieciowienia. – Gdy w USA sięga on 70 proc., a w wielu krajach Unii Europejskiej przekracza 30 proc., u nas wynosi zaledwie 13 proc. – twierdzi Janusz Mitulski, partner w międzynarodowej firmie doradczej Horwath HTL.

Jak prognozuje Adam Konieczny z Christie & Co., w tym roku w Polsce nadal będą rozwijać się hotele budżetowe jak B&B, Campanile czy Ibis. – Spodziewamy się również rozwoju franczyz dużych sieci jak Accor czy Best Western, w szczególności w relacji do istniejących hoteli – zauważa.

Coraz szybciej rozkręca się polski rynek hotelarski. Z początkiem maja do ekonomicznej sieci Best Western dołączy Top Hotel na Mazowszu. To kolejny obiekt tej globalnej marki, jaki rozpocznie działalność na zasadzie franczyzy. W ciągu ostatnich siedmiu miesięcy Best Western w Polsce powiększyła się o siedem hoteli: trzy w Trójmieście oraz po jednym w województwach dolnośląskim, lubelskim, świętokrzyskim i małopolskim. – Po intensywnym rozwoju sieci w północnej i południowej części kraju zdecydowaliśmy się na dołączenie kolejnego hotelu w województwie mazowieckim – mówi Gheorge Critescu, regionalny dyrektor sprzedaży Best Western na Polskę.

Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki