- Nie sadzę, abyśmy musieli w ogóle zmieniać nasze założenia - powiedział Sergio Marchionne na spotkaniu z udziałowcami spółki. - Podział geograficzny może zmienić się ze względu na wyniki w Europie - dodał.
Rynki w Ameryce Płn. i Łacińskiej, a także w Azji rosną. Europejski rynek samochodowy będzie nadal słaby w tym roku po 5 latach spadku sprzedaży, bo rządy podejmują działania oszczędnościowe, aby zmniejszyć swe długi. We Włoszech sprzedaż zmalała w 2012 r. o 19,8 proc., w tym roku zmaleje bardziej.
Marchionne zapowiedział przekazanie inwestorom bardziej aktualnych danych na ten rok, gdy grupa z Turynu będzie ogłaszać bilans I kwartału 29 kwietnia.
Należący do Włochów Chrysler wypracował w 2012 r. zysk operacyjny 2,7 mld euro, pokrywając z dużą nadwyżką stratę 738 mln euro włoskich marek w Europie. W tym roku FIAT spodziewa się obrotów 88-92 mld euro, z czego ponad połowy z Ameryki Płn. i sprzedaży 4,3-4,5 mln pojazdów.
Analityk w Credit Suisse, David Arnold uważa, że włoska firma będzie musiała zmienić swe założenia, gdy zajdzie konieczność zmiany jej prognozy spadku sprzedaży w Europie tylko o 2 proc. Arnold dodał, że prognoza jego banku spadku rynku o 5 proc. jest nadal zbyt optymistyczna.