Bombardier: dostawy C-Series opóźnione

Kanadyjski producent taboru kolejowego i samolotów zwiększył zysk kwartalny dzięki produkcji składów, ale odroczył znów termin dostaw nowych samolotów serii C

Publikacja: 03.08.2013 15:30

Bombardier: dostawy C-Series opóźnione

Foto: Bloomberg

Największy na świecie producent pociągów i czwarty samolotów podkreślił, że nowy samolot wejdzie do eksploatacji w rok po pierwszym locie. Odraczał go jednak już trzy razy, teraz twierdzi, że nastąpi za kilka tygodni. — Mamy więc opóźnienie pierwszego lotu o 2 miesiące, początek eksploatacji opóźni się też o 2 miesiące — oświadczył prezes Pierre Beaudoin na konferencji dla analityków i mediów.

Program CSeries za 3,4 mld dolarom jest biletem wstępu Bombardiera na rynek większych samolotów cywilnych, zdominowany przez Airbusa i Boeinga. Samoloty z serii C to rodzina wąskokadłubowych maszyn zabierających do 160 pasażerów.

Wielu obserwatorów branży lotniczej podchodziło sceptycznie do podawanego przez Bombardiera terminu rozpoczęcia eksploatacji w połowie 2014 r., chociaż Lufthansa, klient, który zapoczątkował program, stwierdziła klika dni temu, że nie przejmuje się zbytnio najnowszym opóźnieniem. — Mamy pewien margines wprowadzenia tego samolotu — powiedział jej rzecznik, Nils Haupt. — Sądzimy, że zaczniemy eksploatować ten samolot w II półroczu 2014.

Szefowie Bombardiera zapewnili, że trzy opóźnienia -pierwsze z ubiegłego roku, drugie w 2013 r. — nie miały materialnego wpływu na koszty.

Bombardier zwiększył w II kwartale zysk netto do 180 mln dolarów ze 147 mln rok wcześniej. Po odjęciu jednorazowych elementów wyniósł 158 mln. Obroty zwiększyły się o 8 proc do 4,43 mld. Portfel zamówień opiewał w końcu czerwca na 65,5 mld dolarów.

Dział produkcji taboru kolejowego zwiększył obroty o 22 proc. do 2,18 mld i pakiet zamówień do 32,1 mld. Dział lotniczy maił obroty bez zmiany 2,26 mld i zamówienia za 33,4 mld. Dostarczył 57 samolotów wobec 62 rok temu.a

Największy na świecie producent pociągów i czwarty samolotów podkreślił, że nowy samolot wejdzie do eksploatacji w rok po pierwszym locie. Odraczał go jednak już trzy razy, teraz twierdzi, że nastąpi za kilka tygodni. — Mamy więc opóźnienie pierwszego lotu o 2 miesiące, początek eksploatacji opóźni się też o 2 miesiące — oświadczył prezes Pierre Beaudoin na konferencji dla analityków i mediów.

Program CSeries za 3,4 mld dolarom jest biletem wstępu Bombardiera na rynek większych samolotów cywilnych, zdominowany przez Airbusa i Boeinga. Samoloty z serii C to rodzina wąskokadłubowych maszyn zabierających do 160 pasażerów.

Biznes
Po ostatnich awariach X Elon Musk obiecuje powrót do pracy w swoich firmach 24/7
Biznes
Czarnogórskie biznesy Olega Deripaski. Sankcje są, ale układy też
Biznes
Demograficzne wyzwania Polski: dzietność, migracje i przyszłość gospodarki
Biznes
Dodatkowe 26 mld zł na obronność zatwierdzone. Zgoda KE dla Polski
Biznes
Adam Bodnar i Leszek Balcerowicz na konferencji TEP