Reklama

Wypłata dla linii ma byc mniesza o 81 mln zł

O wypłatę drugiej transzy narodowy przewoźnik wystąpi do Ministerstwa Skarbu jeszcze w tym miesiącu.

Publikacja: 15.10.2013 11:35

Wypłata dla linii ma byc mniesza o 81 mln zł

Foto: Bloomberg

Jak dowiaduje się tygodnik Bloomberg Businessweek Polska", kwota, o jaką poproszą linie, ma być o 81 mln zł mniejsza, niż zakładano. W grudniu zeszłego roku przewoźnik otrzymał 400 mln zł, by nie doszło do jego bankructwa.

– Niemal całość pierwszej transzy została przeznaczona na spłatę zobowiązań – wyjaśnia „Businessweekowi" rzeczniczka LOT Barbara Pijanowska-Kuras.

Od samego początku wiadomo było, że kwota nie wystarczy, by uratować linie. Dlatego też w planie restrukturyzacji zapisano, że w drugiej transzy LOT dostanie 381 mln zł.

Dowiedz się więcej  sytuacji PLL LOT.

– Wniosek jeszcze nie wpłynął. To, kiedy zarząd zwróci się z prośbą o wypłatę, zależy od wyników spółki. Dostajemy pozytywne sygnały, że się poprawiają i że potrzebna pomoc może być mniejsza – mówi wiceminister skarbu Rafał Baniak. O poprawiających się wynikach informuje też rzeczniczka linii. – Restrukturyzacja przynosi efekty – zaznacza. Wyniku jednak nie podaje.

Reklama
Reklama

Z informacji tygodnika wynika, że po trzech kw. wynosi on 50 mln zł na minusie. Oznacza to, że w stosunku do planów przewoźnik poprawił go aż o 81 mln zł.

Na razie nie wiadomo, czy druga transza zostanie wypłacona bezpośrednio przez ministerstwo, czy przez Agencje Rozwoju Przemysłu, która miałaby wejść w skład udziałowców LOT. – Możliwe są oba rozwiązania – mówi Baniak.

Nie bez znaczenia dla sprawy są również rozmowy między liniami a Boeingiem o zadośćuczynieniu za awarie dreamlinerów. Według informacji tygodnika mają one zostać sfinalizowane jeszcze w tym roku. LOT zaś miałby nie zapłacić dwóch zaliczek za kolejne maszyny o łącznej wysokości 100 mln zł.

Jak dowiaduje się tygodnik Bloomberg Businessweek Polska", kwota, o jaką poproszą linie, ma być o 81 mln zł mniejsza, niż zakładano. W grudniu zeszłego roku przewoźnik otrzymał 400 mln zł, by nie doszło do jego bankructwa.

– Niemal całość pierwszej transzy została przeznaczona na spłatę zobowiązań – wyjaśnia „Businessweekowi" rzeczniczka LOT Barbara Pijanowska-Kuras.

Reklama
Materiał Partnera
Sektor piwowarski: dobry pracodawca, solidny podatnik i partner rolnictwa
Biznes
Branża piwowarska w kryzysie. Alarmują browary i eksperci
Biznes
Amerykanie grają o miliard dolarów. Powerball z pulą 1,1 mld
Biznes
Indie i Chiny zapowiadają współpracę, spadki rosyjskich gigantów i budżet 2026
Biznes
US Open to nie tylko tenis. To także wielki biznes
Reklama
Reklama