Reklama

Voda Naturalna może trafić do USA i Rosji

Napoje. Właściciel pierwszej wody luksusowej w Polsce negocjuje kolejne kontrakty eksportowe. W planach ma także nowe produkty.

Publikacja: 12.11.2013 14:58

– Zawarliśmy już umowy na dostawy w Kanadzie, Niemczech, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Bahrajnie, Katarze, Luksemburgu, Belgii, Słowenii, Chorwacji oraz na Węgrzech – mówi „Rz" Michał Niemczycki, właściciel i prezes spółki Voda Naturalna. – Do końca roku mamy szansę podpisać kontrakty w Stanach Zjednoczonych i Rosji. Rozmawiamy też w Anglii – dodaje.

Za granicę trafia 50 proc. produkowanej przez firmę Vody Collagen, czyli wody z dodatkiem kolagenu. Produkt ten pojawił się na początku 2013 r., nieco ponad rok od debiutu klasycznej Vody. Jest ona pierwszą wodą premium w naszym kraju.

– Od momentu wprowadzenia Vody Collagen na rynek jej sprzedaż zwiększa się o 20 proc. miesięcznie – podaje  Michał Niemczycki.

W sumie w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy tego roku sprzedaż firmy Voda Naturalna była czterokrotnie wyższa niż w tym samym czasie 2012 r. – Taka dynamika zostanie utrzymana do końca roku – zakłada właściciel spółki.

Adam Bogacz, prezes firmy AKB Consulting, specjalizującej się w rynku napojów, zwraca uwagę, że sukces rynkowy Vody Naturalnej jest tym większy, że firma nie walczy ceną. Litrowa butelka Vody, w zależności od miejsca sprzedaży, kosztuje od 9,9 do 30 zł.

Reklama
Reklama

– Nie jest sztuką zabiegać o konsumentów, sprzedając tańszy produkt niż konkurenci. Dużym wyzwaniem, szczególnie w Polsce, jest budowanie marki luksusowej – mówi Adam Bogacz.

Voda Naturalna nie chce poprzestać na wodzie z kolagenem. W planach ma dwie kolejne wody funkcjonalne, czyli z dodatkami pozytywnie wpływają na zdrowie i urodę.

– Oba produkty z linii funkcjonalnej pojawią się w 2014 roku, pierwszy z nich  prawdopodobnie wiosną – zdradza Michał Niemczycki.

W Polsce wody funkcjonalne są na razie niszowe. Firma badawcza Euromonitor International zakłada, że w 2017 roku wydamy na nie ok. 80 mln zł, wobec niespełna 30 mln zł w tym roku.

– Zainteresowanie tym segmentem rynku, w ślad za trendami światowymi, będzie u nas coraz większe. Chce wejść na niego co najmniej kilka firm – mówi Bogacz.

Instytut Zenith International podaje, że łączna wartość globalnego rynku wód funkcjonalnych i smakowych sięga 17 mld dolarów. Do 2017 roku zwiększy się do 29 mld dol. W ubiegłym roku wielkość sprzedaży wód z dodatkami urosła o 7,9 proc. Popyt na wody smakowe poszedł w górę o 7,1 proc. Największy wzrost zanotowały region Azji i Pacyfiku oraz Ameryka Łacińska.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama