Voda Naturalna może trafić do USA i Rosji

Napoje. Właściciel pierwszej wody luksusowej w Polsce negocjuje kolejne kontrakty eksportowe. W planach ma także nowe produkty.

Publikacja: 12.11.2013 14:58

– Zawarliśmy już umowy na dostawy w Kanadzie, Niemczech, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Bahrajnie, Katarze, Luksemburgu, Belgii, Słowenii, Chorwacji oraz na Węgrzech – mówi „Rz" Michał Niemczycki, właściciel i prezes spółki Voda Naturalna. – Do końca roku mamy szansę podpisać kontrakty w Stanach Zjednoczonych i Rosji. Rozmawiamy też w Anglii – dodaje.

Za granicę trafia 50 proc. produkowanej przez firmę Vody Collagen, czyli wody z dodatkiem kolagenu. Produkt ten pojawił się na początku 2013 r., nieco ponad rok od debiutu klasycznej Vody. Jest ona pierwszą wodą premium w naszym kraju.

– Od momentu wprowadzenia Vody Collagen na rynek jej sprzedaż zwiększa się o 20 proc. miesięcznie – podaje  Michał Niemczycki.

W sumie w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy tego roku sprzedaż firmy Voda Naturalna była czterokrotnie wyższa niż w tym samym czasie 2012 r. – Taka dynamika zostanie utrzymana do końca roku – zakłada właściciel spółki.

Adam Bogacz, prezes firmy AKB Consulting, specjalizującej się w rynku napojów, zwraca uwagę, że sukces rynkowy Vody Naturalnej jest tym większy, że firma nie walczy ceną. Litrowa butelka Vody, w zależności od miejsca sprzedaży, kosztuje od 9,9 do 30 zł.

– Nie jest sztuką zabiegać o konsumentów, sprzedając tańszy produkt niż konkurenci. Dużym wyzwaniem, szczególnie w Polsce, jest budowanie marki luksusowej – mówi Adam Bogacz.

Voda Naturalna nie chce poprzestać na wodzie z kolagenem. W planach ma dwie kolejne wody funkcjonalne, czyli z dodatkami pozytywnie wpływają na zdrowie i urodę.

– Oba produkty z linii funkcjonalnej pojawią się w 2014 roku, pierwszy z nich  prawdopodobnie wiosną – zdradza Michał Niemczycki.

W Polsce wody funkcjonalne są na razie niszowe. Firma badawcza Euromonitor International zakłada, że w 2017 roku wydamy na nie ok. 80 mln zł, wobec niespełna 30 mln zł w tym roku.

– Zainteresowanie tym segmentem rynku, w ślad za trendami światowymi, będzie u nas coraz większe. Chce wejść na niego co najmniej kilka firm – mówi Bogacz.

Instytut Zenith International podaje, że łączna wartość globalnego rynku wód funkcjonalnych i smakowych sięga 17 mld dolarów. Do 2017 roku zwiększy się do 29 mld dol. W ubiegłym roku wielkość sprzedaży wód z dodatkami urosła o 7,9 proc. Popyt na wody smakowe poszedł w górę o 7,1 proc. Największy wzrost zanotowały region Azji i Pacyfiku oraz Ameryka Łacińska.

– Zawarliśmy już umowy na dostawy w Kanadzie, Niemczech, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Bahrajnie, Katarze, Luksemburgu, Belgii, Słowenii, Chorwacji oraz na Węgrzech – mówi „Rz" Michał Niemczycki, właściciel i prezes spółki Voda Naturalna. – Do końca roku mamy szansę podpisać kontrakty w Stanach Zjednoczonych i Rosji. Rozmawiamy też w Anglii – dodaje.

Za granicę trafia 50 proc. produkowanej przez firmę Vody Collagen, czyli wody z dodatkiem kolagenu. Produkt ten pojawił się na początku 2013 r., nieco ponad rok od debiutu klasycznej Vody. Jest ona pierwszą wodą premium w naszym kraju.

Biznes
Amerykańska firma będzie produkować więcej półprzewodników w USA
Biznes
Kanada uderza w dwór i krewnych Putina oraz byłą szefową MSZ Austrii
Materiał Promocyjny
Rockfin na fali wznoszącej
Biznes
Za dużo OZE w Polsce? Zakaz rosyjskiego gazu. Sukces Airbusa na Airshow w Paryżu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Sprawiedliwa, konkurencyjna i akceptowalna dla przedsiębiorców transformacja