W skład konsorcjum zabiegającego o udział w konstruowaniu i budowie europejskich bezzałogowych samolotów (BSL) oprócz WB Electronics i spółki zależnej Flytronic wchodzą: warszawski Instytut Lotnictwa, Wojskowe Zakłady Elektroniczne, Śląskie Centrum Naukowo-Technologiczne Przemysłu Lotniczego, Wojskowa Akademia Techniczna, Wojskowe Zakłady Inżynieryjne oraz AM Technologies Polska.
BSL z Ożarowa
WB Electronics lider konsorcjum i Flytronic mają doświadczenie w produkcji BSL, dostarczały już armii własne samoloty bezzałogowe Fly Eye , eksportowały też produkowany w kraju sprzęt do sojuszniczych krajów.
Teraz konsorcjum szuka partnerów do współpracy przy budowie większych dronów, klasy MALE (Medium-Altitude Long-Endurance). Temu celowi służyło m.in. zorganizowane w Paryżu, z inicjatywy ambasadora RP we Francji Tomasza Orłowskiego pierwsze polsko-francuskie seminarium na temat systemów bezzałogowych.
W spotkaniu z polskimi partnerami ,wzięli udział przedstawiciele francuskiego Ministerstwa Obrony Narodowej oraz przemysłu w tym firm pracujących nad technologiami dronów: Sagem, Thales i Cassidian.
Europejski dron
Światowymi liderami w budowie dronów są Izrael i Stany Zjednoczone, teraz europejscy sojusznicy, próbują dołączyć do czołówki globalnego wyścigu. W lipcu br. Komisja Europejska poinformowała, że rozważa przyznanie środków na rozwój technologii samolotów bezzałogowych. 19 listopada tego roku siedem krajów Unii Europejskiej, w tym Polska, Niemcy i Francja, utworzyło „europejski klub użytkowników dronów". To państwa, które obecnie wykorzystują wojskowe BSL na średnich wysokościach lub, w ciągu pięciu lat zamierzają rozpocząć ich eksploatowanie.