Reklama
Rozwiń

Opóźnienie S7 grozi Warszawie korkami

Rezygnacja z budowy trasy wylotowej S7 z Warszawy na Lesznowolę utrudni ruch na południu aglomeracji ?– ostrzegają eksperci TOR.

Publikacja: 18.02.2014 04:00

Z planowanej wcześniej inwestycji rząd czasowo zrezygnował, przesuwając pieniądze z S7 na dokończenie Południowej Obwodnicy Warszawy. Tymczasem, zdaniem ekspertów ds. prognozowania ruchu, bez wylotówki S7 wieloletnie przeciążenie ruchem i korki grożą ulicy Puławskiej – jednej z najważniejszych arterii wylotowych stolicy.

Wbrew prognozom rządu sytuacji na tej trasie nie poprawi otwarcie ekspresówki S8 na odcinku Salomea–Wolica oraz III etapu Południowej Obwodnicy Warszawy przez Ursynów.

– Ruch na Puławskiej spadnie tylko o kilka procent i będzie to niezauważalne dla kierowców – uważają eksperci Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.

350 mln zł kosztowałaby budowa 6-kilometrowego odcinka S7 w kierunku Lesznowoli

Z kolei uruchomienie S7 do Lesznowoli miałoby ograniczyć ruch na Puławskiej o 32 proc., a ponadto zmniejszyć o 25 proc. obciążenie budowanej trasy S8 przez Wolicę.

Według Dariusza Brzostka ze społecznej inicjatywy TAK dla S7 budowa tzw. małej S7 miałaby także pozytywny wpływ na rozwój gospodarczy południa aglomeracji warszawskiej.

– Pozwoliłaby na rozwój istniejących firm w Lesznowoli, Piasecznie, Raszynie czy Nadarzynie, a także powstanie nowych podmiotów tworzących tysiące dodatkowych miejsc pracy – twierdzi Brzostek.

Sama gmina Lesznowola, od lat zabiegająca o obudowę wylotowego odcinka S7, spodziewa się, że w ciągu 5 lat od wybudowania trasy na terenie gminy osiadłoby co najmniej tysiąc nowych firm zapewniających ponad 10 tys. dodatkowych miejsc pracy. Już teraz jest tam zarejestrowanych ponad 4 tys. podmiotów gospodarczych.

– Dzięki S7 dochody budżetowe gminy mogłyby wzrosnąć do roku 2024 niemal dwukrotnie, do poziomu ponad 300 mln zł – wylicza kierownik Referatu Przygotowania i Realizacji Inwestycji Andrzej Olbrysz.     —adw

Z planowanej wcześniej inwestycji rząd czasowo zrezygnował, przesuwając pieniądze z S7 na dokończenie Południowej Obwodnicy Warszawy. Tymczasem, zdaniem ekspertów ds. prognozowania ruchu, bez wylotówki S7 wieloletnie przeciążenie ruchem i korki grożą ulicy Puławskiej – jednej z najważniejszych arterii wylotowych stolicy.

Wbrew prognozom rządu sytuacji na tej trasie nie poprawi otwarcie ekspresówki S8 na odcinku Salomea–Wolica oraz III etapu Południowej Obwodnicy Warszawy przez Ursynów.

Biznes
Warren Buffett przekazał kolejne miliardy organizacjom charytatywnym
Biznes
Elity Gazpromu prały pieniądze w Portugalii. Lizbona zaostrzy kary
Biznes
Miliardy na światłowody w Polsce. Hurtowy operator skusił banki
Biznes
Słowacja i Węgry blokują sankcje, suwerenność cyfrowa UE i spadek cen mieszkań
Biznes
NATO wzmacnia swoją północ. Gdzie pojawią się kolejne wojska sojuszników?