Reklama

Rolex znów wymienia prezesa

Znany producent zegarków - marka Rolex - ma trzeciego prezesa w ciągu ostatnich sześciu lat. Czyżby to oznaka jej kłopotów?

Publikacja: 16.04.2014 12:35

Rolex znów wymienia prezesa

Foto: Bloomberg

Nowym prezesem firmy Rolex został Jean-Frederic Dufour, dotychczas kierujący konkurencyjną marką Zenith, należącą do koncernu LVMH. Jego poprzednikiem na stanowisku był Gian Riccardo Marini.

Rolex istnieje od ponad 100 lat i jest to zdecydowanie jedną z najbardziej znanych marek zegarków n a świecie. Jeśli chodzi o Polskę to zna ja ponad 90 proc. ankietowanych i jest zdecydowanym liderem wskazań nie tylko w przypadku zegarków, ale całej branży towarów luksusowych.

Firma należy do grupy udziałowców i konsekwentnie nie udziela na swój temat niemal żadnych informacji, a już szczególnie finansowych. Jej przychody są szacowane na ponad 5 mld dol. rocznie, ale trudno określić poprawność takich wyliczeń. Jednak jest oceniana jako marka z najwyższym poziomem sprzedaży jeśli chodzi o zegarki.

Dufour będzie trzecim prezesem od 2008 r. i taka częstotliwość zmian wzbudziła zaciekawienie. Firma oczywiście powodów takich decyzji nie podaje. Nowy prezes ma doskonałą opinię – marka Zenit dzisiaj uznana i wysoko pozycjonowana przed jego przyjściem w 2009 r. stała na krawędzi bankructwa. Jego recepta była prosta – powrót do klasyki i doskonale sprawdzonych już rozwiązań.

Czas pokaże jakie ma pomysły na Roleksa. Marka wraz ze Swatch Group (Omega, Longines) oraz Richemont (Cartier) kontroluje w sumie ok. 46 proc. światowego rynku zegarków w ujęciu wartościowym. – Rolex stracił do swoich konkurentów jeden, a może i dwa kroki – mówi Bloombergowi Luca Solca, szef działu towarów luksusowych w Exane BNP Paribas.

Reklama
Reklama

Branża zmaga się z nowymi wyzwaniami – spowolniło tempo rozwoju rynku chińskiego, a eksport zegarków ze Szwajcarii na ten rynek okresowo nawet spada. Branża podaje, że ostatecznie 2013 r. zakończył się z jedynie 1,9 proc. wzrostem eksportu zegarków do Chin.

Dodatkowo Rolex nie budzi najlepszych skojarzeń zwłaszcza wśród młodych klientów. Epatowanie złotymi czasomierzami w wielu kręgach uważane jest za przejaw zupełnego bezguścia. Choć firma ma w ofercie także bardziej klasyczne rozwiązania z innych niż złoto metali, to jednak jest także kojarzona z astronomicznymi cenami. Dzisiaj konsumenci wolą też mieć w domu więcej zegarków i dopasowywać je do okoliczności. Aby mieć kilka Roleksów trzeba być bardzo majętną osoba – siła rzeczy więcej osób woli tańsze marki, których w ofercie najwięcej ma choćby Swatch – to Certina czy Tissot.

Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Biznes
Chiński „szpieg” na kółkach. Czy chińskie samochody są bezpieczne?
Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama