Nowym prezesem firmy Rolex został Jean-Frederic Dufour, dotychczas kierujący konkurencyjną marką Zenith, należącą do koncernu LVMH. Jego poprzednikiem na stanowisku był Gian Riccardo Marini.
Rolex istnieje od ponad 100 lat i jest to zdecydowanie jedną z najbardziej znanych marek zegarków n a świecie. Jeśli chodzi o Polskę to zna ja ponad 90 proc. ankietowanych i jest zdecydowanym liderem wskazań nie tylko w przypadku zegarków, ale całej branży towarów luksusowych.
Firma należy do grupy udziałowców i konsekwentnie nie udziela na swój temat niemal żadnych informacji, a już szczególnie finansowych. Jej przychody są szacowane na ponad 5 mld dol. rocznie, ale trudno określić poprawność takich wyliczeń. Jednak jest oceniana jako marka z najwyższym poziomem sprzedaży jeśli chodzi o zegarki.
Dufour będzie trzecim prezesem od 2008 r. i taka częstotliwość zmian wzbudziła zaciekawienie. Firma oczywiście powodów takich decyzji nie podaje. Nowy prezes ma doskonałą opinię – marka Zenit dzisiaj uznana i wysoko pozycjonowana przed jego przyjściem w 2009 r. stała na krawędzi bankructwa. Jego recepta była prosta – powrót do klasyki i doskonale sprawdzonych już rozwiązań.
Czas pokaże jakie ma pomysły na Roleksa. Marka wraz ze Swatch Group (Omega, Longines) oraz Richemont (Cartier) kontroluje w sumie ok. 46 proc. światowego rynku zegarków w ujęciu wartościowym. – Rolex stracił do swoich konkurentów jeden, a może i dwa kroki – mówi Bloombergowi Luca Solca, szef działu towarów luksusowych w Exane BNP Paribas.